SEO restart 2016

Zúčastnili jsme se SEO restartu v Praze. Jednotlivé přednášky jsem popsal ve svém článku na http://www.petrkrauz.com/probehl-seo-restart-2016/. Mezi nejzajímavější přednášky patřily přednášky od Marka Prokopa (Personalizované vyhledávání je příležitost) a od Michala Krutiše (Zvýšení návštěvnosti organicu o třetinu). Nejslabší přednáškami byly za mě přednášky Pavla Ungra o přechodu na HTTPS (akorát se jednalo o kompletní redesign a změnu struktury -> zcela nové a jiné URL) a přednáška Karla Lyčky o SEO pro mobilní aplikace. Výpis těch nejlepších přednášek s určitými dalšími pohledy jsou například na: https://www.antstudio.cz/blog/konference-seo-restart-2016/.

SEO restart 2016 – Marek Prokop a personalizace

Nejlepší přednáška na SEO restartu byla od Marka Prokopa. Přidáváme sem pár hlavních a zajímavých myšlenek, některé se můžete dočíst i ve článcích.

  • 70 % lidí dostává v Googlu silně personalizované výsledky
  • na druhou stranu se při personalizaci mění většinou jen tři pozice z první desítky – z toho plyne, že kdo je na tom pozičně dobře, bude na tom průměrně dobře i v jakkoliv personalizovaném SERPu
  • personalizace na základě: jazyka, země, místa, zařízení, historie hledání (max. 10 minut zpět), zájmů, navštívených stránek, sociálních vazeb
  • z toho plyne: lokální zákazníci jsou ti nejsnazší a měli bychom s nimi začít, dostaňte lidi na svůj web dřív, než začnou hledat to důležité a dejte jim dobrý důvod se vracet, nerozdělujte komerční a informační obsah na více domén (subdomén), donuťte lidi vyhledávat váš brand – díky personalizaci máte do budoucna připravený píseček

Propojení GA a GSC v jednom přehledu

Nevím, jestli to už víte, ale od poloviny května můžete z GA a GSC dostat maximum, tedy vidět všechna data pohromadě. Propojení s GSC můžete nastavit v GSC nebo v GA. Na dalším obrázku vidíte, kde přesně data naleznete:

Propojení GA a GSC v jednom přehledu

A jak s tím například naložit?

  • najděte stránky s vysokým CTR z organicu a malou odezvou – zde více zapracovat na interakci
  • najděte stránky s dobrou odezvou, ale v organicu se moc nevyskytují – zde více zapracovat na optimalizaci, pozicích – je zde potenciál
  • zjistěte dotazy, které se dobře umisťují v rámci daných landing pages

Google mění snippety v SERPu

Google dává více prostoru výsledkům v SERPu. Nejspíše už od fáze testování přešel k nasazení, alespoň u něčeho. A jaké změny by měly nastat?

  • Hlavní blok s výsledky 500px  → 600px.
  • Titulek 55-60  → 70 znaků.
  • Meta Description 150-160  → 166-170 znaků.
  • Další rozšíření můžeme vidět u answer boxu (featured snippet) nebo bloku se zobrazením lokálních výsledků (map) 556  → 646px.

Zdroj: https://webmasters.googleblog.com/2016/05/deeper-integration-of-search-console-in.html

Seznam.cz začíná brát v úvahu i sociální sítě, Google to umí už déle

Na seznamu se dějí věci. Bohužel vše trvá pomalu a ne všechno funguje tak, jak bychom si představovali my. Nebo možná i jinak, než si představují přímo v Seznamu. Seznam nyní začíná brát do indexu na lepší pozice sociální sítě.

Seznam a sociální sítě

U Google to již nějakou dobu funguje a snaží se brát více sociálních sítí. V případě, že na daný dotaz není konkurence nebo je dotaz jakýmsi způsobem unikátní, vyhodí vám pozice ze sociálních sítí téměř všechny.

Google a sociální sítě

Seznam vylepšuje Mapy.cz – benzínky dostaly upgrade

Ve vyhledávači samotném sice Seznam zaostává snad ve všem, Mapy.cz se stávají ale stále užitečnější. Po spuštění mapových off-line podkladů turistických map pro celou Evropu následuje update ve formě benzínových stanic. Pokud budete hledat nějakou benzínku, automaticky vám k ní Mapy.cz najdou i odpovídající ceny benzínu a nafty. Jako doplňková funkce – 1.

Seznam a mapy.cz - benzínky

Audience Network může nově zacílit i na neuživatele Facebooku

Facebook představil Audience Network už před víc jak dvěma lety jako jeden z dalších reklamních formátů, kdy hlavním cílem bylo rozšířit inzerci i mimo Facebook. Z počátku se inzerce zobrazovala pouze v aplikacích, na začátku letošního roku i na mobilním webu a od konce května se zobrazuje i lidem, kteří nemají účet na Facebooku.

Facebook na svém blogu oznámil, že rozšířil možnosti cílení Audience Network na všechny uživatele a je jedno jestli mají nebo nemají účet na Facebooku. Facebook dokáže cílit i na neuživatele prostřednictvím pluginů, tlačítek pro získání “To se mi líbí” nebo cookies.

Facebook Pixel nabízí pokročilý matching

Facebook zavádí v rámci Facebook Pixelu pokročilý matching. Tato nová funkce umožňuje propojit  vlastní data o zákaznících, jako je e-mail, adresa nebo telefonní číslo, a spárovat je s uživateli přicházející na web, i když jsou na Facebooku zaregistrovaní pod jinými kontaktními údaji.

Změna Facebook Pixelu zvyšuje match rate, tedy míru úspěšnosti propojení s reálnými uživateli. Spolu s tím roste úspěšnost cílení pomocí Custom Audiences, konverze i dosah retargetingových kampaní. Pokročilý matching je výborným pomocníkem například při využití Dynamic Product Ads (DPA).

Být či nebýt na Heurece

Rozvířené vody ohledně zneužívání dat posílaných Heurece stále přetrvávají. Reálně už mají obavy o data i někteří naši klienti (viz níže pod odkazy Příběh klienta)

Čeho se bát a jak omezit posílání dat na Heureku se dočtete na následujících 3 odkazech:

Heureka a informace, které možná neznáme

Na blogu besteto.cz vyšel článek o tom, jaká kritéria jsou u čeho důležitá. Nejedná se o to, co lze vynechat a neposílat heuréce, ale jak by měly informace vypadat, aby fungovaly. Více asi není třeba, podívejte se na článek.. http://www.besteto.cz/heureka-23-poznatku

Google pracuje na instantních aplikacích pro android

Základní myšlenka je jednoduchá: Když kliknete na odkaz který má přidruženou svojí aplikaci a podporu Instant Apps načte se vám malá verze dané aplikace místo webových stránek. Plnou verzi aplikaci si můžete stáhnout později z Google Play. Instant Apps budou používat stávající APIs, a “upgrade“ aplikací je dle slov vývojářů v Googlu otázka jedno dne. Jestli to bude opravdu tak snadné, a jak to celé dopadne uvidíme začátkem příštího roku.

Zdroj: https://developer.android.com/topic/instant-apps/index.html

Google Spaces – Zbrusu nová (a další) aplikace na zprávy?

Myšlenkou za zbrusu novou Google aplikací Spaces stojí jediné – zjednodušit komunikaci malým skupinám kamarádů nebo příbuzných pomocí vytvoření jakéhosi balíčku známých Google služeb. Aplikace se na první pohled tváří jako kombinace mezi Google Plus a Hangoutem – ve Spaces založíte skupinu, jednoduše pozvete vybrané lidi a můžete vesele sdílet jakýkoliv obsah.

Google Spaces

Aplikace má v sobě integrovaný prohlížeč Chrome, YouTube, Fotky a další služby, ze kterých můžete sdílet obsah pro specifické skupiny – ať už se jedná o blízké příbuzné, nadšence do sci-fi nebo spolucvičící fitness nadšence. Obsah lze zpětně vyhledávat pomocí klíčových slov a členové mohou příspěvky libovolně komentovat.

Zdroj: https://get.google.com/spaces/

UX školení se Zdeňkem Zengerem 28.6.2016

http://www.webstory.cz/skoleni-ux/

Asi jsem od toho čekal více praktičnosti, více ukázek a více tipů, více příkladů celého procesu od nějaké analýzy po zapracování do wireframe apod. Spíše to bylo hodně teoretické, hodně odkazů, pojmů nicméně po školení u Honzy Kvasničky, dokážu s klidem říct, že po teoretické stránce rozumím celému procesu tvorby správného webu/shopu, ale jak píšu, chtělo by to více ukázek z té praxe a proniknout do toho ještě více.

Praktická část

Vymyslete appku na budík s kolegou, perfektní praktická část která ukázala nekonečno možností jak obyčejnou appku rozvětvit do několika rovin.

Trochu jiné myšlení u lidí, kteří se UX zabývají.

Ve zkratce máš vymyšlené nějaké řešení, kde všichni se ptají jak to vylepšit a co přidat za funkce ale UX se ptá stylem co když nastane tahle situace, jak to vyřešíš nebo může přeci existovat i tato cesta. Spíš mi to přijde jako zpochybňování současného v uvozovkách super řešení a díky tomu zlepšování daného řešení a ne přidávání cool funkcí.

UXwell.cz

Zajímavé, drahé (na první pohled), a prostě mi ta adresa utkvěla v hlavě. Jde o jakési studium UX, ale k těmhle věcem jsem trochu skeptický 🙂 SketchAPP – opravdu vážná konkurence pro Photoshop Zdeněk Zenger na školení mimochodem zmínil návrh webu ve https://www.sketchapp.com. Já už delší dobu v tom zkouším něco dělat a chtěl bych znát i pohled ze strany stylistů a kodéru jestli s tím mají zkušenosti ohledně výstupů nebo o tom ještě neslyšeli?

První dojmy je těžké popsat, protože zvyk je železná košile a po 10letech používání Photoshopu začít používat zcela něco jiného je celkem peklo. Nicméně:

  • rychlost práce je nesrovnatelná s PS
  • Sketch je opravdu jen pro návrhy webu, app, UI obecně, takže nejsou žádné filtry, 3D efekty apod.
  • Není náročný na hardware PC oproti PS
  • Celý návrh je tvořen vektory – výhoda pro stále rostoucí počet 2K, 3K, 5K, 10K, 20K :)) displeje
  • Jednoduchý export do html/css

Je to jen drobný výčet ale podle designérské komunity tento nástroj začíná nabírat hodně na popularitě ( ještě navíc ve spojení s Invision ) a adobe si je toho vědom. Vesměs každý TOP grafik už dnes používá/začíná používat Sketch.

Tipy