Marketing miner (MM) a nové vychytávky

Marketing Miner stále překvapuje a Filip Podstavec vymýšlí neustále nové věci. Nyní do MM přibyli dvě nové funkce. U sběru hledanosti je MM takový, jako byl dříve – vzhledem k událostem o slučování hledanosti v Plánovači klíčových slov je to úspěch.

Stačí nahrát klíčová slova z Skliku, ke kterým chceme doplnit hledanost Google a MM to doplní. Ještě dva týdny nazpět MM dokázal data Google dopočítat poměrově z dat Sklik. Nyní to dělá pravděpodobně na základě impresí v Plánovači KW. Jde o nejpřesnější způsob pro zjištění hledanosti jednotlivých klíčových slov.

Marketing Miner - data o hledanosti z AdWords

Marketing Miner - data o hledanosti z AdWords

Jak je viditelné na druhém obrázku, k nové funkci MM nedopočítá cenu CPC pro AdWords. To pro SEO ale není až tak důležité a je to lepší, než nic.

Druhou vychytávkou je nástroj pro vkládaní URL do indexu. Stačí vložit seznam URL nebo sitemapu do tohoto nástroje a MM to pošle přes formuláře do Googlu, Seznamu a Bingu. Není tak nutné přidávat URL manuálně – u Googlu se musí vyplňovat recaptcha a obecně vkládání trvá dlouho. MM tak poskytuje skvělou vychytávku, která pomůže především u nových webů se sitemapou.

Marketing Miner - přidání URL do indexu hromadně

Novinka u podrobného cílení v okruhu uživatelů

Při vytváření reklamy v Power editoru se objevila nová pomůcka, která dokáže zpřesnit cílení na správnou skupinu uživatelů. Jedná se o funkci “Vaše úspěšnost v minulosti”, která na základě relativního počtu konverzí a ceny za konverzi určuje, jak je daný zájem úspěšný v předchozích kampaních. Díky tomu je možné upřesnit cílovou skupinu uživatelů a ušetřit.

Podrobné cílení v okruhu uživatelů

Jakou velikost by měl mít obrázek v reklamě na Facebooku?

Facebook doporučuje u různých reklam jinou velikost obrázků. Většinou se rozměr liší v jednotkách pixelů, ale je dobré vytvářet podklady pro reklamy v přesném rozměru doporučovaném Facebookem.

Pokud bude mít obrázek větší nebo menší rozměry, tak Facebook  jeho velikost automatický změní, ale na úkor kvality nebo oříznutím. Pro reklamy v rotujícím formátu Facebook doporučuje velikost 600 x 600 pixelů bez ohledu na účet reklamy.

Velikost reklamy na Facebooku

Zdroj: https://www.facebook.com/business/help/103816146375741

Facebook mění reklamy, aby na ně nereagoval AdBlock

Facebook připravuje radikální změnu svých reklam. Facebook přepracuje jejich kód a změní je tak, aby nebyly k rozpoznání od organického obsahu. Cílem je, aby AdBlock a podobné nástroje nedokázaly rozpoznat reklamu. Facebook tento krok obhajuje tím, že lidem zůstane možnost upravit reklamy, které chtějí sledovat a dovolí jim zamezit zobrazování určitých reklam, které je obtěžují.
Změna reklamy na Facebooku kvůli AdBlovku

Facebook k těmto změnám provedl rozsáhlý průzkum mezi lidmi na celém světě, ve kterém se ptal na otázku, proč lidé AdBlock používají. Víc jak 270 milionů lidí uvedlo jako hlavní důvod, že je reklamy ruší, zpomalují prohlížení internetu a že mají strach z malware a škodlivých stránek. Facebook chce udělat reklamy nenásilné, rychlé a bezpečné, aby lidem nevadily a nehledaly cestu k jejich zablokování.

Jak se daří Facebooku v ČR?

Facebook zveřejnil statistiky uživatelů v České republice. Počet uživatelů stoupl na 4,5 milionu, což činí 56 % všech uživatelů internetu. Statistiky zároveň dokazují, že na Facebook chodí lidé především přes mobilní zařízení a ustupují od přístupů z počítače. Přes mobilní zařízení se na Facebook přihlašuje každý měsíc víc než 3,5 milionu lidí. To představuje 78 % počtu uživatelů. Denně se na Facebook přihlásí přes 2,6 milionů uživatelů v České republice.

Zdroj: http://newsfeed.cz/jak-se-dari-facebooku-v-cr/

Carousel Ads na FB

Facebook rozšířil počet obrázků a videí v Carousel Ads. Před pár dny byla možnost přidání 3 – 5 karet do slideru – dnes je to až 10 položek. Facebook spoustu věcí testuje s dlouhým předstihem – tato aktualizace je ale dostupná hned a všem po celém světě.

Zdroj: http://newsfeed.cz/facebook-zdvojnasobil-pocet-obrazku-a-videi-v-carousel-ads/

Google od ledna 2017 bude penalizovat weby s popupy

Google od začátku roku 2017 začne blokovat a penalizovat metody, které uživatele obtěžují a jsou agresivní. Za používání vizuálně obtěžujících prvků, které zabraňují jednoduchému přístupu k obsahu například:

  • vyskakovací okna a lightboxy
  • obtěžující obsah
  • obsah, který zmizí až po odkliknutí

Google bude penalizovat popupy

Samozřejmě stanovil i některé výjimky, kdy to robotu nebude vadit a web za to nedostane penalizaci. Jedná se o popupy nařízené legislativou např. potvrzení věku nebo cookie lišta, přihlašovací dialogy apod. https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.htmlhttp://blog.bloxxter.cz/google-od-ledna-2017-penalizuje-weby-s-obtezujicimi-popupy/

Chystané změny v přehledech skóre kvality – AdWords

V týdnu začínajícím 12. září 2016 se začnou zobrazovat nulová skóre kvality (v tabulce budou označena symbolem „–“). Objeví se, pokud bude k přesnému určení skóre kvality příslušného klíčového slova chybět dostatek zobrazení či kliknutí.

Výsledek „–“ se zobrazí u nových klíčových slov i u klíčových slov, pro která bude za uplynulé období chybět dostatek údajů o kliknutí a zobrazení. Ve výchozím nastavení nebudou skóre kvality s hodnotou „–“ zahrnuta do filtrování podle sloupce Skóre kvality v přehledech a automatických pravidlech. Bude nicméně možné je do filtrovaných údajů zahrnout.

Zdroj: https://support.google.com/adwords/answer/7050591?&hl=cs

Chystáte se na letošní WebExpo?

Ve dnech 23. a 24.9 se bude v Praze konat WebExpo, konference, kterou snad ani není nutné představovat. Program je opět složen z témat Development, Business a Design a je i letos velmi pestrý. Front-endovým tahákem byl určitě konzultant a CSS kouzelník Harry Roberts, o kterém jsem se zmiňovala v minulém oběžníku, dále Rachel Andrew nebo hlava vývojářů Slacku Michale Lopp. Z českých odborníků nemůže chybět Jan Kvasnička, Martin Michálek a mnoho dalších https://webexpo.cz/praha2016/program/patek/. Pokud se na konferenci nechystáte, mrkněte alespoň na Twitter řečníků. V dalším oběžníku najdete podrobnější report z konference.

PhantomJS – Skriptovatelný WebKit

Ve své jednoduché podstatě jde o prohlížeč bez grafického uživatelského prostředí. K čemu mi ale bude prohlížeč, ve kterém si vlastně nemohu nic prohlédnout? K ušetření práce samozřejmě, a to hlavně při spouštění webu. Trocha javascriptu za vás otrocky prokliká celý web, dá vám vědět o všech chybách, zkontroluje validitu i vyplní a odešle všechny formuláře. Stejně tak se dá využít i při vývoji, neboť se mohou skrze CLI spouštět automatické testy. A co víc, dá se snadno rozšířit o další testovací nástroje jako třeba CasperJS nebo Mocha.

Vytvořili: Miloš ZlesaPetr KrauzJana Nová, Martin Brychta