Za září se toho zase hodně stalo – můžete se o tom přesvědčit v následujících několika minutách čtení, kde najdete nejaktuálnější informace ze světa internetového marketingu, sociálních sítí nebo vývoje webu a grafiky.

Firemní profil na Instagramu

Instagram konečně umožňuje vytvářet firemní profily i c ČR. Přepnutí z osobního účtu na firemní je jednoduché a spočívá pouze v propojení Instagramového účtu s firemní stránkou na Facebooku. Není potřeba se znovu registrovat. Pro změnu jsou potřeba pouze správcovská práva k firemní stránce a provedení změny z mobilního telefonu.

Firemní profil na Instagramu

Novinky v Skliku

V Skliku se toho za poslední dobu stalo poměrně dost. Podívejte se do samostantého článku, kde najdete všechny zajímavé informace pohromadě.

Facebook Messenger verze 1.2

Facebook pokračuje v úpravách a rozšiřování funkcí svého Messengeru a ve verzi 1.2 přidává několik zajímavých funkcionalit, které využijeme i my při správě Facebookových reklam a firemních stránek.

Messenger se stává novým místem, kde se budou zobrazovat Facebookové reklamy. Reklamy můžete cílit na všechny platformy nebo pouze na Messenger a podporuje přesměrování do chatu s botem, výzvy k akci jako kliknutí, koupit, zjistit další informace nebo poslat zprávu.

Mělo by jít i nakonfigurovat odpovědi, které Facebook bot zodpoví při kliknutí na zjistit více (Learn More) apod. Novinka by měla být k dispozici v průběhu následujících měsíců a určitě bude zajímavé ji otestovat. Opět bude možné zvolit cílovou skupinu i dobu, kdy se bude reklama doručovat.

Mezi další novinky patří platby prostřednictvím Messengeru nebo stránky (Pages), tuto funkci Facebook zatím testuje v několika zemích světa.

Zdroj: NEWSFEED

Facebook Messenger verze 1.2

Twitter upravuje pravidlo 140 znaků

Z počátku to vypadalo, že by Twitter mohl limit 140 znaků zcela zrušit, ale ostré reakce na sociální síti ho přiměly od této snahy ustoupit a pouze změnit podmínky u tweetů. Od 19. září už je novinka venku a omezení na 140 znaků sice zůstává, ale s výraznou změnou podmínek.

Twitter nově do limitu 140 znaků na tweet nezapočítává přílohy jako jsou obrázky, videa, ankety, GIFy nebo použití uživatelského jméno při odpovědi. To by Twitteru mohlo pomoci zvrátit nepříznivý vývoj v počtu uživatelů a výrazně to zlepší používání této sociální sítě.

Twitter upravuje pravidlo 140 znaků

Zboží.cz je na HTTPS

Seznam.cz oznámil, že Zboží.cz přechází na protokol HTTPS a to se dotkne e-shopů, které zůstávají na HTTP a zároveň mají neotagované kampaně. Těm se nyní budou zobrazovat návštěvy ze Zboží.cz jako “direct” nebo “none”.

Řešením je přechod na HTTPS nebo přidání UTM parametrů do URL ve výpisu položek. Je důležité dát pozor na to, aby se neměnil název položky, protože by to podle Seznamu vedlo k odpárování z produktů.

Více informací najdete na blogu zboží.cz – http://zbozi.seznamblog.cz/post/151281214060/zbož%C3%ADcz-je-na-https.

Nejčastější chyby při návrhu responsivního webu

Článek od Jana Kvasničky je rozšířením jeho přednášky na WebExpo a Eshopistovi. Pro grafiky a výrobu téměř povinné čtení.

Víte například, jak drží mobilní telefon uživatelé při procházení webu?

Orientace držení telefonu | Responzivní weby

WebExpo 2016

O tom, jaké to bylo na letošním WebExpo si můžete přečíst na blogu ANT studia. Ve zkratce – velmi inspirující a všem doporučujeme.

Code Review Culture podle Niny Zakharenko

Jednou z přednášek na WebExpo 2016 byla o code review a jak si vypěstovat správnou code review kulturu. Celou přednášku naleznete zde. Komu se nechce prokousávat celou přednáškou uvedu zde několik vybraných postřehů:

  • podle jedné případové studie se díky code review zvýšila produktivita o 15%, samozřejmostí je velký nárůst nálezu bugů dříve, než je objeví zákazník
  • jsme v tom všichni společně
  • když bude dělat code review jen senior programátor, bude časem zahlcen a vznikne tak úzké hrdlo
  • “no blame culture” – každý může udělat chybu, co odstranit commit message typu – opravuji to a to po tom a tom?
  • je třeba dávat jasný feedback podpořený argumenty
  • naučte se ocenit dobrou práci :THUMBS_UP:
  • limit pro kontroly je 200 – 400 řádek kodu na 60 – 90 minut
  • Good code is like a good joke. It needs no explanation.

Správný zápis cen na webu

Občas se každý setká s webem, kde se špatně vypisují nějaká čísla. Buď je to v ceně zboží, automaticky generovaném popisku nebo v banneru pro PPC/slider na HP apod. Zápis čísel není ale nic složitého. Jak na to? Stačí si přečíst tento článek – http://www.petrkrauz.com/spravny-zapis-cisel-na-webu/.

Zarovnání textů na webu

Zarovnávám, zarovnáváš, zarovnáváme. A úplně nejlépe, do bloku. Jenže to je chybou numero uno. Texty zarovnané do bloku najdete na spoustě webů i blogů. Vše působí harmonicky a úhledně. Ale! Zkuste si zobrazit mobilní verzi vašeho webu. Jak vypadají vaše úhledné, do bloku zarovnané texty nyní?

Zarovnání textů na webech hraje svou roli. Je důležité používat zarovnání doleva.
← DOLEVA! Obsah webu se totiž přizpůsobuje velikosti obrazovky. Při zarovnání do bloku se text upravuje tak, aby se oba okraje řádků srovnaly přesně pod sebe. Systém pak hýbe s mezerami mezi slovy uprostřed řádku. Tím se často vytváří mezi slovy dlouhé mezery, prázdná místa a v takovém případě už text úplně úhledně nevypadá.

V počítači si těchto mezer možná nevšimnete, jelikož tolik nebijí do očí, ale mobilní telefony podobný luxus nenabízí. A to přes mobilní zařízení přichází na weby stále více lidí.

Zarovnání textů do bloku