Máme tu začátek dubna a tedy březnový oběžník nejen z marketingu. Zasvítilo nám sluníčko a není toho tolik, co v době zimních dlouhých věčerů – i tak to stojí za to!

Google Data Studio dostupné pro všechny

Google spustil v březnu Data Studio i pro Česko. Na stránce datastudio.google.com si můžete vytvářet automatické reporty, sledovat veškerá data a přehledy napojených účtů. Ovládání je jednoduché a dá se napojit celá řada datových zdrojů. Vytvářené přehledy lze navíc sdílet, takže klient může mít vždy aktuální data.

Data Studio dnes umí pracovat s daty z Google Analytics, AdWords, Search Console, YouTube, Cloud SQL, MySQL a mnoha dalších zdrojů.

Jaký byl WordCamp 2017 a co jsme se na něm dozvěděli?

Nestihli jste letošní WordCamp nebo jste měli do Prahy dlouhou cestu? Událost se odehrála sice už v únoru, ale na zpracování nebyl čas 🙂 Koukněte na největší zajímavosti na https://www.antstudio.cz/blog/jaky-byl-letosni-wordcamp-2017/

wordcamp 2017

Split testing pro Facebook reklamy

Oficiální nástroj na A/B testování od Facebooku je nově dostupný všem inzerentům bez omezení. Split testing umožňuje vytvářet více sad reklam, které jsou mezi sebou porovnávány z několika úhlů pohledu. Díky A/B testování zjistíte, jak se jedna reklama chová u dvou různých publik a pro jaké publikum je lepší kampaň pro konverzi, zájem o příspěvek nebo pro kliknutí na odkaz.


Nástroj umožňuje nastavit celou řadu proměnných, ale při každém testování můžete testovat pouze jednu z nich. Testovat můžete – optimalizaci doručování, umístění nebo cílový okruh uživatelů.

Split testing je dostupný pro reklamy:

  • lead Generation
  • konverze na webu
  • instalace mobilní aplikace

V rámci jedné kampaně můžete testovat dvě anebo tři sady reklam. Výsledky nejsou zkreslené, protože Facebook je testuje na reálných lidech na základě náhodného výběru. Split testing můžete spustit v Power Editoru i Správci reklam.

Minimální rozpočet pro spuštění Split testingu je 8000 Kč.

Zdroj: http://newsfeed.cz/split-testing-je-k-dispozici-pro-vsechny/

Nový vzhled Business Manageru

Facebook přepracoval hlavní stránku Business Manageru a upravil její vzhled. Díky novému rozhraní si můžete zvolit oblíbené účty pro reklamy a oblíbené stránky, které se budou zobrazovat oddělené, takže přístup ke správě reklamních kampaní bude jednodušší.

Veškeré informace jsou díky tomu dostupné z homepage BM. Přepracované jsou také náhledy reklam.

Nástroj pro kontrolu překrytí textem

Nástroj se využívá už dlouhou dobu, ale málokdo o něm ví. Hodí se hlavně pro grafiky a ty, kteří připravují obrázky pro kampaně na Facebooku. Zde platí pravidlo, že mnoho textu může doručování omezit nebo může být propagace příspěvku podstatně dražší.

-> https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Lidl pochopil, že PR je všechno, co děláte.

Přečtěte si skvělý článek od Martina Frýdla z AC&C Public Relations, který se zabývá tím, co je vlastně firemní marketing a PR. Hlavním myšlenkou je, že už dnes nelze budovat mediální obraz o firmě pouhou zakázkou nějaké vybrané marketingové agentuře.

Podle něj se vždy ukáže, jaká firma opravdu je ve skutečnosti a PR a komunikace může pouze usměrnit vnímání lidí, ale nezmění celkový obraz. Vše je ukázáno na příkladu českého zastoupení společnosti Lidl, který pochopil jednoduché pravidlo: „Všechno, co děláš, je PR“.

Zdroj: http://mam.ihned.cz/c1-65655770-potemkinovky-nefunguji-je-treba-vytvaret-neco-skutecneho-tak-jako-to-dela-lidl-ktery-se-stal-progresivnim-predstavitelem-noveho-segmentu

Mlékárna vyhlásila soutěž a dostala se pod útok veganů

Další díl seriálu, když se zrovna dvakrát nepovede reklamní kampaň na sociálních sítích. Mlékárna Kunín chtěla svoje fanoušky nechat napsat báseň o mléce a firmě Kunín. Celá kampaň se však brzy zvrtla v boj veganů za záchranu zvířat v kravínech.

basnime s kuninem

>>SOUTĚŽ<<

  1. březen není jen prvním jarním dnem, ale též svátkem poezie… a rovněž našich produktů – ty jsou totiž taky jedna báseň!

A jak jste na tom s veršováním vy? Předveďte svůj básnický um v komentářích pod tímto příspěvkem. 3 nejoriginálnější básničky v tématice jara a Mlékárny Kunín odměníme sportovními lahvemi na pití a prostíráním. Soutěžíme do pátku 24. 3. 15:00 hod.

soutez kunin komentar1 soutez kunin komentar2

Pravidla soutěže a ukázku výher si můžete prohlédnout zde -> http://bit.ly/BasnimeSKuninem


Chcete se podělit i o své novinky? Napište nám -> https://webzurnal.cz/kontakt/ nebo na některý z kontaktů na petrkrauz.com.