Zatímco hodnocení vaší stránky mimo její obsah jinde na internetu je důležité pro hodnocení vyhledávači a ovlivníte ji spíše nepřímo, volba dobrých klíčových slov je přímým prostředkem, jak se dostat do povědomí přímo obsahem stránky. A pokud klíčová slova dobře souhlasí s napsaným textem, velmi pomůžete vyhledávači v práci a sobě zajistíte větší návštěvnost.

Dobrou zprávou je, že copywriting je nejlepším způsobem, jak vytvořit přesvědčivý a poutavý obsah, který obsahuje klíčová slova a fráze. Pokud se chcete stát majiteli trvale úspěšného webu, nikdy byste neměli vyměnit čtivost a zajímavost článků za boj o příčky v hodnocení. Tady je několik tipů, jak začlenit vhodná klíčová slova do vašich textů a zároveň tvořit články tak, aby byly pro čtenáře poutavé a zajímavé.

1. Titulky

Nejdůležitejší klíčová slova by se měla vždy objevit v hlavičce každé stránky. Krásnou věcí na blogovacích nástrojích je, že váš příspěvek nebo článek automaticky transformují a jeho hlavičku automaticky vloží do tagu H1 nebo H2 (pro začátečníky: HTML tagy uvozující nadpis velikosti 1, resp. 2). Pamatujte si, že váš nadpis by měl pěkně zaobalit klíčová slova a vytvořit z nich kompaktní větu. Důležité je také to, že nadpis musí korespondovat s textem, který je pod ním umístěn. Kdyby tomu tak nebylo, čtenář by se v textu rychle ztratil.

2. Otevírání článku

Je velice užitečné, pokud dokážete klíčová slova z nadpisu vhodně vložit i do několika počátečních vět z celého článku. Důležité je provést to takovým způsobem, který bude pro čtenáře přitažlivý a posílí relevanci celého článku. Vzhledem k tomu, že velké množství vyhledávačů používá úvodní věty z textu článku jako popis obsahu, ujistěte se, že vyhledávač skutečně dostane to, co hledá: pěkně zaobalená klíčová slova, která společně s textem uživatele přesvědčí k návštěvě vašeho webu.

3. Podnadpisy

Dalším důležitým místem pro uložení klíčových slov jsou podnadpisy.Podnadpis totiž umožňuje čtenáři lepší orientaci v článku a také je užitečný pro vyhledávače. Ty totiž nemusí nutně vyhledávat pouze klíčová slova v hlavních nadpisech, ale právě i ve zmiňovaných podnadpisech. Klíčová slova v podnadpisech by ovšem neměla být stejná jako ta hlavní. Doporučuje se upravit je tak, aby korespondovala s částí textu, kterou právě vyhledaný podnadpis uvozuje. Z technického hlediska se podnadpisy obvykle vytvářejí pomocí tagu H3.

4. Související slova a synonyma

Zkuste své texty psát bohatě a zajímavě. Používejte pro ty samé výrazy slova související a příbuzná. Pro běžné jazykové obraty volte raději několik různých slov, než abyste stále psali a proto, další, tak, nebo… To platí i pro klíčová slova. Pokud je v textu zmiňujete, nebojte se je nahradit synonymy. Pokročilé vyhledávací algoritmy dokáží nahradit kontextově související slova a najdou tak i výrazy, které nemáte doslovně na stránce uvedeny.

5. Specifičnost

Jedním z punců kvalitního a propracovaného článku jsou specifická a popisná slova, namísto nevýrazné obecné terminologie. Specifičnost vašeho textu pomáhá čtenáři jasněji pochopit obsah článku, nebo chcete-li to „co tím chtěl autor říci…“. Popisný text také umožňuje dynamičtější způsob psaní článku, který se pak stává velmi čtivým. Proto je dobré své články kontrolovat a podobné nedostatky z nich odstranit. Spoléhejte tedy raději na specifičnost a jasnost, než na obecné formulace.

6. Vyzvěte čtenáře k akci

Nezapomínejme, že chceme, aby čtenář provedl nějakou akci, ze které budeme mít jako autoři článku nějaký prospěch. Jaký to má smysl? Článek by měl čtenáře ve svém textu vyzvat k určité akci pozitivním zvoláním: „vyzkoušejte, podívejte se, zhodnoťte“. Volba těchto slov by měla v čtenáři vyvolat zájem, nikoli ho nutit k nějakému rozhodnutí. A pamatujte: vaše klíčová slova by měla korespondovat s tím, co od čtenáře očekáváte. Těžko budete klíčovými slovy „musíte vidět“ vyzývat k poslechu oblíbeného zvukového záznamu.

Shrnutí

Klíčem k vytváření dobrých on-line stránek je tvorba obsahu, který hladce integruje klíčová slova a je pro čtenáře čtivý a zajímavý. Proto se snažte své články psát tak, aby byly jasné, specifické a vyzývaly čtenáře k akci. Nezapomínejte při tom na volbu poutavých názvů, oslovení a také na gramatickou správnost.