Atribuční modely v GA pro idioty

To nikoho neurážím, ale spíše lákám na přečtení krátkého článku ohledně pochopení různých atribučních modelů v GA. Díky tomu pochopíte, že klasické ukazatele posledního prokliku jsou vlastně k ničemu. Doba čtení: 3 minuty.

-> http://www.pavelsima.cz/blog/atribucni-modelovani-idioty-marketery-shapley-markov


Jednodušší vytváření carousel reklam

Facebook se opět snaží usnadnit vytváření reklam a při zvolení reklamy zaměřené na kliknutí na web nebo konverzi, tak umožní určitou automatizaci vytváření reklamy. Do reklam budete moci nahrávat obrázky a fotky ze svého katalogu “Fill template dynamically from a product set” a druhá “Fill template automatically with products from a URL” umožní automaticky přidat obrázky produktů z konkrétní stránky s produkty.

Zároveň bude možné vytvářet carouselové reklamy z katalogu produktů nahraného do Business Manageru. Měli byste se tedy snažit klienty tlačit do kvalitních fotografií ve feedu, které se bez úprav dají použít na Facebooku.

Zdroj: http://newsfeed.cz/nove-prvky-zjednodusi-vytvareni-carousel-reklam/


Instagram umožní nakupovat produkty přímo z fotek

Instagram přichystal novinku, která navazuje na možnost označovat produkty na Facebooku a rovnou nakupovat. Stejný princip bude fungovat i na Instagramu. Bude možné přidávat fotky, ve kterých uživatelé budou moci produkt rovnou nakoupit.

Nákup v aplikaci instagram z fotky


Rychlost načítání webu má vliv na dosah Facebookové reklamy

Facebook oznámil, že bude zohledňovat při zobrazování reklamy na mobilních telefonech rychlost načítání mobilního webu. Snaží se tak donutit inzerenty, aby optimalizovali své weby a načítaly se rychleji.

Rychlost načítání webu ovlivňuje FB reklamy

Další novinkou je, že u mobilní reklamy, kde se používá video, tak se po zobrazení videa začne načítat web inzerenta. Uživatel tak vůbec neopustí aplikaci Facebooku, aby si mohl prohlédnout vybraný web. I v tomto případě je důležité, aby se web načítal co nejrychleji.


Přichází významná aktualizace Audience Network

Facebook v příštích měsících hodlá provést významnou aktualizaci nástroje Audience Network. Cílem je zkvalitnit reklamu a přinést nové analytické přehledy, které Facebook získal z konverzních signálů od svých inzerentů. Aktualizace bude vycházet z dat získaných z konverzních signálů, které má FB díky svým inzerentům k dispozici. Využívá k tomu především data z Facebook pixelu. Díky tomu ví, jak lidé na inzerci reagují a co od reklamy očekávají.

Zároveň by Facebook rád odlišil platbu za klik, kdy v současné době platí inzerenti stejnou cenu za klik u někoho, kdo nakoupí i u toho kdo na webu nenakoupí, tedy neprovede konverzi. Díky tomu bude možné reklamy lépe optimalizovat na konverzi.

Zdroj: http://newsfeed.cz/novinky-v-audience-network-slibuji-kvalitnejsi-vysledky/


Yelp Česká republika končí

YelpYelp ve středu 9. září oznámil českému zastoupení, že k pátku ukončuje jejich pobočku. Společnost Yelp oznámila, že pozastavuje svůj rozvoj na mezinárodních trzích a expanzi mimo USA a Kanadu. Ukončila spolupráci se 175 komunitními manažery Yelpu po celém světě.

Yelpu se nepodařilo vydělat na mezinárodní expanzi a příjmy ze zemí mimo USA a Kanadu tvořili pouze 1 % veškerých příjmů. Konec podpory zahraničních manažerů Yelpu neznamená konec služby v ČR, ale zdejší komunita už nebude mít lokální podporu.

Zdroj: http://www.forbes.cz/konec-yelperu-v-cesku/


Sklik Inline

Sklik nasadil aktualizaci, která umožňuje editovat název, cenu, URl nebo rozpočet rovnou ve výpisu kampaní, reklamních sestav nebo klíčových slov. To umožňuje rychlejší práci, leší kontrolu nad úpravami a ušetří to spoustu nervů. Dříve totiž bylo nutné rozkliknout novou stránku, uložit a přejít zpět. Editovat lze také najdenou až 250 položek.

-> https://blog.sklik.cz/inline-editace/

-> http://www.petrkrauz.com/inline-editace-kampani-v-skliku/

Sklik inline editace


Mapy.cz vypustily do “světa” další vychytávku. Jmenuje se Stopař.

Mapy.cz vypustily do “světa” další vychytávku pro všechny milovníky běhu, turistiky nebo cyklistiky. Jmenuje se Stopař. Stačí jen jeden klik a funkce Stopař spustí ukládání vašich stop až do té doby, než ji opět zastavíte.

Stopař v aplikaci mapy.cz

Všechny informace – vzdálenost, čas, průměrná rychlost i výškový profil, lze v aplikaci uschovat do takzvaného batůžku, kam si lidé vkládají i svá oblíbená místa a výletní trasy.

Stopař je dostupný v mobilní aplikaci Mapy.cz a jeho použití je opravdu velmi jednoduché.
Vše se dá následně synchronizovat mezi telefonem a webem Mapy.cz. Záznamy je poté možné sdílet na sociálních sítích Facebook, Twitter či Google+ a nechybí ani možnost odeslání konkrétního odkazu prostřednictvím e-mailu.


Jak získat zpět ukradenou Facebookovou stránku?

Ztratili jste přístup ke svému Facebookovému účtu? Nemůžete spravovat svoji Facebookovou stránku? Postupujte podle našeho návodu a je velká šance, že svůj účet i stránku získáte zpátky. Důležité je však krádeži účtu předcházet a využívat veškeré možnosti zabezpečení, které Facebook nabízí.

Více informací najdete na https://www.antstudio.cz/poradna/jak-ziskat-zpet-ukradenou-facebookovou-stranku.htm

Ukradená FB stránka, jak ji získat zpět?