Během letních prázdnin se nashromáždila řada novinek v oblasti sociálních sítí. Dnes si řekneme, co změnilo nebo i to, co se v blízké budoucnosti chystá na Facebooku, abyste byli v obraze.

Facebook chce konkurovat TV reklamě

Facebook hledá různé možnosti, jak dostat reklamy k lidem o kousek víc. Nově tedy budou moci firmy cílit na členy jedné domácnosti. Nová možnost cílení na domácnosti je navržena tak, aby oslovila hlavně ty inzerenty, které jsou zvyklí cílit domácnosti televizními reklamami.

K vytvoření publika domácností mohou firmy využít buď vlastní publika, která jsou vytvořená z emailových adres, telefonních čísel či Facebook pixelu, nebo si vytvořit publikum nové pomocí standardních možností cílení (např. pomocí věku, pohlaví, lokality, zájmů atd.). Facebook pak bude reklamy zaměřovat nejen na takto specifikované uživatele, ale i na lidi, kteří s nimi sdílejí domácnost.

Novinky v dynamických reklamách

Jednou z novinek v dynamických reklamách je, že firmy dostanou možnost nahrávat videa na úrovni produktů a následně je prezentovat v dynamických reklamách. Další novinkou jsou overlays (neboli překryvy) dynamických reklam. Ty budou umožňovat lepší informování o slevách, akcích a výprodejích.

Reklamy zasáhnou i Messenger

Od začátku roku Facebook umožnil inzerovat přímo v aplikaci Facebook Messenger. To se však týkalo pouze dvou zemí – Thajska a Austrálie, které inzerci testovali. Díky zpětně vazbě postupně do konce roku přibudou další země.

Facebook bude upřednostňovat rychlejší webové stránky

Facebook se rozhodl, že bude nově upřednostňovat příspěvky s odkazem na webové stránky, které se na mobilní zařízení načítají rychleji. Naopak ty pomalejší weby budou mít smůlu – to se projeví na návštěvnosti i ceny za reklamu, která bude dražší.

Na internetu se vše zrychluje a uživatelé se chtějí čím dál více dostat k vybraným tématům co nejdříve. Facebook si to uvědomuje. Touto novinkou potěší zejména uživatelé, naopak pro marketéry a tvůrce webových stránek to bude výzva.

Facebook nebude zpoplatňovat náhodné kliky na reklamu

Facebook vyslyšel žádosti inzerentů a rozhodl se nezpoplatňovat prokliky na reklamu u uživatelů, kteří do dvou vteřin opustí landing page. Nechtěné kliky tedy nebudou účtované, díky čemuž inzerenti ušetří nemalé prostředky.