Červencový oběžník se vytvořit nepodařilo.. #sorryjako | O to více toho najdete v srpnovém oběžníku, který je plný zajímavých informací.

Apple spustil oficiální profil na Instagramu

Cílem nové kampaně je podpořit focení na iPhonech a kampaň #ShotoniPhone, kdy Apple bude na svém profilu zveřejňovat fotografie vytvořené na iPhonech z celého světa.


Facebook bude upřednostňovat rychlejší mobilní weby

Facebook na svém blogu oznámil, že připravuje další update News Feedu. Největší změna bude v tom, že bude upřednostňovat příspěvky s odkazem na webové stránky, které se načítají rychleji. Pomalé weby budou méně doručované a reklama pro ně bude dražší.

Facebook zjistil, že už při načítání kolem 3 sekund zapříčiní, že 40 % návštěvníků web opustí před jeho načtením. Samozřejmě bude Facebook vyhodnocovat i aktuální rychlost připojení uživatelů. Newsfeed.cz upozorňuje i na doporučení přímo od Facebooku, jak zvýšit rychlost mobilní verze stránek.

Zdroj: http://newsfeed.cz/news-feed-uprednostni-rychlejsi-webove-stranky/


20 brilantních nápadů na příspěvky, které vždy fungují

V SocialSprinters připravili tahák s 20 nápady na příspěvky na sociální sítě, které podle nich vždy fungují. Tento tahák je dobrý začátek k úspěchu na Facebooku. I když stále platí, že bez placené propagace bude mnohem náročnější zaujmout.

Více v článku https://webzurnal.cz/marketing/20-brilantnich-napadu-prispevky-ktere-vzdy-funguji/


Facebooku pokořil 2 miliardy uživatelů a jejich počet neustále roste

Facebook už před nedávnem pokořil hranici 2 miliard aktivních uživatelů za měsíc. Každý den se pak na Facebook přihlásí 1,325 miliard lidí. Oproti loňsku se jedná o nárůst o 17 %. Co se týče firem na Facebook, tak už jich zde funguje víc jak 70 milionů.

Na Instagramu už jich je přes 15 milionů. Nejzajímavějším údajem, který Facebook zveřejnil, bylo zjištění, že firemní stránky na Instagramu sleduje 80 % uživatelů této sociální sítě. Instagram Stories pak sleduje denní víc jak 250 milionů lidí.

Zdroj: http://newsfeed.cz/facebook-ma-pres-2-miliardy-uzivatelu-firmy-na-instagramu-sleduje-80-lidi/


Facebook nebude zpoplatňovat náhodné kliky na reklamu

Facebook vyslyšel žádosti inzerentů a přestane účtovat prokliky na reklamu u uživatelů, kteří do 2 vteřin opustí landing page. Chce zabránit situaci, kdy v rámci Audience Network se uživatel pokoušel zavřít reklamu, ale místo toho kliknul na banner. Nechtěné kliky tak už nebudou účtované, což inzerentům ušetří nemalé prostředky.

Zdroj: http://www.adweek.com/digital/facebook-will-stop-charging-marketers-for-accidentally-clicked-ads/


Jak na texty v online marketingu

Lucie Koubek připravila e-book Jak na texty v online marketingu, neboť zaujmout a udržet pozornost čtenáře na internetu je poměrně těžké. V e-booku zmiňuje několik základních pravidel.

Texty v online marketingu by měly být:

  1. konkrétní a stručné – lidé na internetu nejsou zvědaví na žádné omáčky, chtějí jasné, stručné, přesné a přehledné informace, nemají čas ani chuť se probírat litry koprovky, takže je třeba popsat problém, vyvolat emoce a nabídnout řešení,
  2. nečekané – nepopisovat v textech, co dávno každý zná a ví,
  3. lidské – psát pro lidi a jako lidi,
  4. vizuálně přitažlivé – lidé na internetu nečtou, ale skenují, tedy zastaví se jen u toho, co je zaujme, důležité jsou nadpisy a podnadpisy, barvy, odlišné typy písma, obrázky s popisky, rozčlenění textu na krátké odstavce apod.,
  5. jazykově na úrovni – nemusíme psát striktně spisovně, lze použít jisté „lidové prvky“, ale je třeba si pohlídat hrubky a školácky „nevytříbený“ styl, text s chybami působí značně neprofesionálně.

http://linycopywriter.cz/wp-content/uploads/2017/02/Jak_na_texty_06_02_2017.pdf.


Google Site Search od 1. 4 .2018 končí

Od 1.4.2018 si již nebude moci obohatit svůj web o technologii vyhledávání pomocí Google Site Search. Google se tuto službu rozhodl ukončit. Není všem dnům konec – existuje spoustu placených náhrad jako je Algolia, Adsearch, Amazon CloudSearch apod.

Více podrobností: http://searchengineland.com/google-site-search-way-now-271366


Používá vůbec někdo na mobilu tlačítka pro sdílení na sociální sítě?

Skoro na všech mobilních verzích webových stránkách a v mobilních aplikacích se nacházejí tlačítka pro sdílení na sociální sítě. Přes tyto tlačítka je možné sdílet obsah na Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn a další sociální sítě, ale používá je na mobilu vůbec někdo?

Společnost Moovweb, která spravuje víc než 250 mobilních webů a aplikací zjistila, že tlačítka pro sdílení na sociální sítě využívá pouze 0,2 % uživatelů z celkových 61 milionů nterakcí na mobilních začízeních. Na mobilu na ně klikají dokonce o 35 % méně často než na desktopu.

Z jejich statistik navíc vyplývá, že je 11,5x vyšší pravděpodobnost, že uživatel klikne na reklamu než na tlačítko pro sdílení na sociální sítě. Co to způsobilo? Především používání sociálních sítí na mobilech, kdy k nim uživatelé přistupují přes nativní aplikace a nejsou přihlášeni do prohlížečů. Jakmile se uživatel musí pro sdílení přihlašovat, tak nemá o sdílení zájem.

Zdroj: https://www.moovweb.com/anyone-use-social-sharing-buttons-mobile/


Photoshop v prohlížeči

Doplnit text, odstranit nějakou drobnou chybu nebo si vytvořit jednoduchou grafiku můžete i v prohlížeči. Ten, kdo nemá PS, určitě uvítá.

Photopea podporuje PSD i sketch soubory.


Facebook spouští vlastní streamovací službu Facebook Watch

Facebook spouští vlastní streamovací službu pro originální videoobsah vytvořený výhradně pro Facebook. Partneři služby získají 55 % příjmů z reklamy, Facebook 45 %. Omezené skupině uživatelů v USA se už záložka “Watch” zobrazuje na počítači a telefonech a brzy přijde i televizní aplikace.

Cílem je udržet uživatele v aplikaci co nejdéle a samozřejmě získat nový prostor pro reklamu. Doporučená videa budou personalizovaná a aplikace budou podporovat i živé přenosy například ze sportovních utkání.


Facebook v Česku spouští Marketplace

Facebook Marketplace je prodejním webem na který se přistupuje přes Facebook účet a slouží k nákupu a prodeji použitého zboží. Facebook se díky tomu stane přímým konkurentem portálů Bazos.cz, Sbazar.cz a Aukro.cz. Zatím tato služba fungovala jen v šesti testovacích zemí a teprve teď přichází rozšíření do dalších 16 zemí.

Po spuštění bude Marketplace dostupný z aplikace nebo webu přes modrou ikonu ve tvaru nákupního košíku. Přístupný bude z mobilních aplikací na Android, iOS i na počítačích. Marketplace bude oddělený od běžného Facebooku, takže nabídky se přátelům zobrazovat nebudou.

Jedná se o logický krok, protože do teď se na Facebooku obchodovalo pouze v uzavřených skupinách a nabídky se nedostaly k většině uživatelů. Uvidíme, co spuštění Marketplace udělá s českým trhem, přeci jen má Facebook nejvyšší počet uživatelů ze všech.

Více informací: http://byznys.ihned.cz/c1-65844190-facebook-v-cesku-rozjizdi-vlastni-on-line-trziste-jednotlivcum-usnadni-prodej-zbozi-na-sve-socialni-siti


Co zajímá Google v souboru sitemap.xml

Sitemap.xml snad netřeba představovat, tvůrci webů do tohoto souboru vkládají kompletní seznam URL stránek, čímž pomáháme vyhledávači lépe a rychleji procházet náš web. Dle specifikace souboru jednotlivé adresy <url> mají povinný tag <loc>, tedy adresu stránky a další tagy, jako jsou <lastmod>, <priority> a <changefreq> jsou nepovinné.

Má cenu se tedy ostatními tagy zabývat? Na Twitteru uživatel @JohnMu (Jeden z “hlásných trub Googlu”) zmínil, že ignorují tag priority a vzápětí přišla otázka, co tedy <lastmod> a <changefreq>?

Není to z toho důvodu, že by si Google nepamatoval původní obsah a nemohl tak zjistit, zda-li jsou na stránce změny, je to kvůli tomu, že si změněné stránky může lépe ohlídat. A kdo jiný zná datum poslední modifikace lépe, než webmasteři?

Další zdroje:


Screenshot celé stránky v Chrome bez použití doplňků

Bez použití doplňku lze udělat screen celé stránky pomocí:

  1. DEV Tools – F12
  2. CTRL+Shift+P
  3. “Screenshot”
  4. Vybrat jaký typ screenshotu
  5. Enter (uloženo ve stahování)

Rychlost webu v DEV Tools Chromu

  • Progressive Web App
  • Perfromance
  • Best practices
  • Accessibility

Postup:

  • F12 – DEV Tools
  • Záložka “Audits”
  • Run Audit
  • Tradá ..

Zdoj: https://www.marketingminer.com/cs/blog/stan-se-chrome-devtools-seo-ninjou.html


Marketingové tipy ve videu

9roads Daily připravují minutová videa, ve kterých prozrazují, co jim na e-shopu funguje a nefunguje z pohledu IM. Každý den.


Petr Krauz, Miloš Zlesa, Martin Žatkovič, Petr Novotný a Jana Vitěková