Analýza klíčových slov je základem online marketingu. Jedná se o dokument, ve kterém máte zaznamenaný největší možný počet zajímavých klíčových slov a spojení, u kterých se chcete se svými stránkami umisťovat ve výsledcích vyhledávání. Čím rozsáhlejší a konkurenčnější téma máte, tím samozřejmě bude analýza rozsáhlejší a zabere vám více času.

Tato analýza je opravdu důležitá a určitě byste ji neměli vynechat, pokud zakládáte nějaký projekt, jehož cílem je přitáhnout návštěvnost z vyhledávačů. Budete ji používat od začátku projektu. Od ní se totiž odvíjí například struktura webu, úpravy na stránkách, cílení zpětných odkazů, tvorba obsahu, realizace PPC kampaní atd. Analýzu klíčových slov je nejlepší zpracovat ještě před všemi ostatními přípravnými pracemi a analýzami. Pokud ale váš projekt již běží a analýzu jste nikdy předtím nedělali, určitě je dobré ji doplnit.

Jak sbírat klíčová slova?

Pro vyhledávání klíčových slov můžete využít několik zdrojů. My se dnes v tomto článku zaměříme na Návrh klíčových slov v Skliku spolu s nainstalovaným pluginem, který šetří čas a data připravuje rovnou pro export do Excelu.

Návrh klíčových slov Sklik

Abyste mohli vytvářet analýzy, budete se muset přihlásit do Skliku. K tomu budete akorát potřebovat fungující e-mail na Seznam.cz. Po přihlášení pak najedete v nástrojích na Návrh klíčových slov a můžete se do pustit do realizace.

>> Plugin pro snazší analýzy klíčových slov <<

Tento plugin vám ušetří spoustu času při analýzách klíčových slov pomocí Skliku. Plugin jednoduše stáhnete v internetovém obchodě Chrome a po jeho nainstalování dojde v Skliku pro návrh klíčových slov k lehké úpravě v tabulce.

Teď už jen stačí zadat klíčové slovo, od kterého chcete odvozovat návrhy. Na základě toho vám Sklik nabídne různé návrhy klíčových slov. Ty, které vás zajímají, označíte kliknutím a oni se vám automaticky začnou vkládat do tabulky. Pokud se vám líbí všechna klíčová slova, stačí kliknout na tlačítko „Přidat všechna slova“.

Pokud jste s klíčovými slovy spokojeni, stačí v horním rohu kliknout na „Vybrat vše“ a zkopírovat tabulku prostřednictvím ctrl+c a pomocí ctrl+v vložit do nějakého tabulkového souboru (např. do Excelu), kde s nimi můžete nadále pracovat.

Kdy plugin šetří čas?

  • při kopírování do textového editoru,
  • při čištění dat v textovém editoru.

Navíc díky tabulce máte k dispozici nejen samotná klíčová slova, ale také další informace o hledanosti klíčového slova, konkurenci nebo o průměrné ceně za proklik.

Na co nezapomenout při tvorbě analýzy

Při vyhledávání klíčových slov nezapomeňte na několik věcí. Určitě by vám v klíčové analýze neměli chybět:

  • synonyma,
  • překlepy,
  • pletoucí se výrazy,
  • slova s mezerou,
  • atd.

Při tvorbě analýzy klíčových slov se snažte přemýšlet jako různí zákazníci, jak by mohli konkrétní produkt/službu/značku vyhledávat. Dále si zkuste vytvořit několik analýz, díky kterým si osaháte nástroj, zjistíte, která klíčová slova vám Sklik nabízí a začnete se v tom postupně více orientovat a pracovat s tím.

Nevíte si s analýzou rady?

Analýza klíčových slov se nezdá k realizaci jako nic složitého, ale věřte, že to chce hodně zkušeností, abyste si zpracovali použitelný výstup.