Chcete, aby vaše firma rostla? Aby jste se posouvali dál? Abyste jste se neustále rozšiřovali? Pak pro vás máme tip – nepřestávejte hledat zaměstnance! Nehledejte je jen v případě, že se vám zrovna uvolnila pozice a potřebujete někoho nahradit. Hledejte neustále a buďte otevření. Díky tomu můžete narazit na řadu šikovných lidí, kteří vaši firmu posunou o kousek dále.

Hledat zaměstnance, jen když vám chybí? CHYBA!

Mnoho firem a společností najímají nové zaměstnance jen v případě, že jim tento člověk chybí. To je ale chyba! Najímejte lidi pořád. Pokud se objeví někdo zajímavý a šikovný, byla by opravdu velká škoda takového člověka odmítnout jen z důvodu, že zrovna do týmu nikoho nepotřebujete. Nikdy nevíte, kdy narazíte na zajímavého a schopného člověka, který toho může do vaší firmy hodně přinést a posunout ji vpřed.

Navíc každá firma má nejen šikovné lidi, ale i méně schopné zaměstnance. Takže pokud se objeví někdo zajímavý a šikovný, kdo bude do firmy zapadat lépe, můžete ho „vyměnit“ za někoho méně schopného, kterého třeba práce nebaví a nenaplňuje. Nebo může „slabšího“ zaměstnance motivovaná posila posunout vpřed.

Kde najít správné lidi do týmu?

  • Výhrou jsou zaměstnanci, které práce neskutečně baví a naplňuje. Takoví lidé totiž o své práci mluví s nadšením a šíří to dále. Je tedy dost pravděpodobné, že vám takovýto zaměstnanci přinesou do firmy podobné lidi.
  • Dejte šanci juniorům! Tím myslíme studentům středních/vysokých škol, kteří u vás mohou být na stáži nebo brigádně. Sice je musíte zaučit, což nějaký ten čas stojí, a ne vždy to dopadne dobře. Ale na druhou stranu, pokud narazíte na šikovné studenty, může se vám to v budoucnu vrátit, zejména když studenti skončí školu, stanou se z nich absolventi a budou hledat stálé zaměstnání.
  • Další možností je přetáhnutí lidí. Většina šikovných lidí již někde pracuje. Pokud ale stojíte o takového člověka, je třeba mu nabídnout lepší podmínky a navíc ho musí vaše nabízená pozice a nabídka oslovit.

Jak mít dveře otevřené?

Všimli jste si někdy, že některé weby mají u kariéry uvedené nejen jednotlivá pracovní místa, která jsou právě k dispozici, ale i dodatek s tím, že když konkrétní pozici nenajdete, máte je kontaktovat?

Jedná se o dobrý způsob, jak oslovit širší okruh uživatelů. Oslovíte tak nejen lidi, kteří vám napíšou kvůli konkrétní vypsané pracovní pozici, ale i ty, kteří vám pak napíšou, co umí a vy na základě toho můžete vyhodnotit, zda by daný člověk nebyl pro vaší firmu v nějaké oblasti přínosem. Inspiraci najdete například v kariéře ANT studia.

Vybudujte silný a funkční team

Přemýšlíte, jak vybudovat silný, funkční a samostatný team, který bude schopen dosahovat cílů. Team, kterého bude práce bavit, posouvat a naplňovat. Bude kreativní a bude přinášet nové nápady? Odpověď se skrývá v hledání nových spolupracovníků. Hledejte a přijímejte jen takové zaměstnance, které do vaší firmy něco přinesou. Zároveň ale počítejte i s tím, že vám lidé mohou odejít, což je další důvod, proč nové lidi stále hledat.

Další zajímavé tipy najdete ve videu z Barcampu od Koldy – Jiřího Kolaříka: