Jak se můžete dočíst na opravdu velkém množství webů, kvalitní obrázky nejen u zboží jsou při provozu e-shopu jedním z klíčových faktorů, které mohou ovlivnit váš úspěch.

Jakmile se rozhodnete začít provozovat e-shop, jistě už máte vymyšleno, jaké zboží budete prodávat, jaké jsou vaše konkurenční výhody a jaké technické řešení samotného e-shopu zvolíte. Pro úspěšný provoz je však nutné vyřešit další důležité otázky. Musíte potenciální zákazníky navnadit a zároveň jim zboží, co nejlépe ukázat.

Druhy obrázků

Obrázky lze rozdělit na ilustrační a informační. Ilustrační obrázky navozují atmosféru a ukazují produkty v souvislostech. Pokud budete provozovat například obchod se zdravou výživou, bude vhodné použít ilustrační obrázky s přírodními motivy. Pokud se rozhodnete získat tyto obrázky na vlastní pěst, nikdy je nestahujte z Google nebo jiných stránek nebo obchodů. Tyto obrázky  jsou totiž obvykle chráněné autorskými právy a mohli byste z toho mít nepříjemné potíže. Optimální volbou je využít služeb některé z fotobank. Ceny fotografií nebo obrázků se pohybují i v případě zahraničních fotobank v řádech desítek až stovek korun za kus.

Licence

Nejobvyklejší licencí je tzv. Royalty Free (RF). Tato licence vám umožní takřka neomezeně užívat obrázek, nicméně nebudete mít výhradní právo na jeho užívání, takže se může stát, že někdo další použije stejný obrázek. Další licence se nazývá Right Managed (RM). Tato licence zahrnuje výhradní právo na užívání, ale pouze po určitou dobu. Pro potřeby e-shopu není vhodná. Poslední možností je využít licenci Creative Commons (CC). Obrázky publikované pod touto licencí jsou obvykle zdarma, bohužel jsou často omezené na nekomerční použití, což je opět nevhodné pro potřeby e-shopu. Ideální je tedy varianta Royalty Free v některé z fotobank.

Jaké fotobanky tedy můžeme použít?

  • www.istockphoto.com – poměrně drahá fotobanka, nicméně nabízí kvalitní obrázky a fotografie. Ceny jsou odstupňovány podle velikosti obrázků.
  • www.shutterstock.com – opět dražší, ale kvalitní fotobanka. Lze zakoupit časové předplatné nebo poukázky na určitý počet obrázků.
  • www.freeimagines.com – výjimka mezi fotobamkami, kde lze získat obrázky zdarma.
  • www.profimedia.cz – česká fotobanka. Cena za obrázek pro web začíná na 950 Kč, pro tisk jsou dražší.
  • www.fotobanka.cz – česká fotobanka. Je levnější než Profimedia.

Obrázky zboží

Informační obrázky by měly zobrazovat zboží tak, aby zákazník jasně viděl, co bude kupovat. Nejčastějšími nešvary jsou nízká kvalita, nedostatečná velikost nebo malé množství obrázků. Informační obrázky by měly vypadat, co nejlépe a především profesionálně. Také dokáže naštvat, pokud si jako zákazník kliknete na náhled produktu a místo detailního velkého obrázku se vám otevře obrázek ve velikosti náhledu. Taktéž je vhodné nabídnout více obrázků produktu například z různých stran, složený, rozložený, apod.

Rozhodně nepodceňujte kvalitní obrázky. Zákazník musí vědět, co kupuje. Pokud návštěvníkovy nabídnete ošklivý a nekvalitní obrázek byť sebelepšího produktu, můžete návštěvníka lehce ztratit.