Existuje mnoho klientů, kteří namísto SEO budou vždy investovat do PPC. To samozřejmě není správně – mělo by se investovat do obojího … Ale jako agentura nebo freelancer jim to vysvětlujte, že. Pokud se ale jedná o PPC, není to úplně levná záležitost. A co pak ve velmi konkurenčních oborech, jako je stěhování nebo poskytování různých finančních půjček nebo nabídka oddlužení.

Google zavedl změnu, kvůli které mnoho klientů o prokliky na web díky kampaním ve Vyhledávací síti AdWords přijde. Ruší se celý sloupec reklamy, který najdete na pravé straně.

Zrušení pravého sloupce reklamy v Google vyhledávání

21. 2. 2016 – Google oficiálně potvrdil, že se pravý sloupec zruší a přibude do horního bloku další – čtvrtá – pozice. Je 24. 2. 2016 a pravý sloupec budete hledat marně. Pod organickými výsledky jsou pak další tři pozice, nicméně to už je dole a uživatel musí scrollovat.

Odstranění sloupce reklamy v Google vyhledávání

Čeho tím chce Google dosáhnout?

Chce více vydělat, jak jinak. Zvednou se tak ceny za proklik. I přes to, že pravá sekce reklamy byla 10x – 30x méně výkonná, než hlavní pozice, bylo to lepší, než v případě snížení 11 pozic reklamy na 4. A co to znamená pro inzerenta? Vyšší cena za proklik, aby měl vůbec nějakou šanci, že se protlačí na první 4 pozice. A zkuste konkurovat Alze, Mallu, Bookingu, Trivagu …

Větrovka nás chlácholí, že i tak existuje mnoho klíčových slov, na která lze inzerovat. Ale klíčová slova byla i v situaci dalších sedmi pravých pozic a občas bylo těžké se tam vůbec dostat. Na mobilních zařízeních je standardem pouze pozice výsledků nad organickým hledáním, na desktopu to ale znamená nemalé problémy.

A víte proč nebrečí Větrovka nad ostraněním sloupce reklamy?