Facebook sjednotil vytváření reklamy v Power Editoru
Facebook provedl poměrně zásadní změnu v Power Editoru při vytváření reklam. Nyní už se není potřeba překlikávat z kampaně do sady reklam a reklamy, ale vše je možné nastavit v jediném formuláři. Podobný formulář na vytváření reklamy už nějakou dobu funguje ve Správci reklam.
Rozdíly mezi Power Editorem a základním Správcem reklam zůstávají. Jde především o hromadné úpravy, stahování a nahrávání změn v reklamách, více znaků v reklamě, možnost kopírovat a duplikovat reklamy apod.
Nový vzhled stránek na Facebooku
Facebook přepracoval vzhled stránek a postupně novou verzi nasazuje uživatelům. Logo a některé informace se přesunuly do levého bloku, úvodní fotka dostala mnohem víc prostoru a už ji nenarušuje profilová fotka ani kategorie. Určitě na to chce myslet při vytváření grafiky.
Facebookové soutěže
Zákon je neúprosný a tak jsou soutěže velmi omezené. Téměř všude se dočtete, jaké Facebookové soutěže být nesmí – co být může ale už ne. Zjistěte více informací na http://webzurnal.cz/marketing/facebookove-souteze/. Soutěžte správně, má to smysl.
Facebook změnil využívání částky z denních rozpočtů
Facebook představil změny týkající se denních rozpočtů u reklam. Pokud reklama některý den funguje lépe než jiný, tak Facebook vynaloží víc peněz než je nastavený denní rozpočet. Naopak v den, kdy reklama naopak příliš nefunguje, tak zase naopak rozpočet sníží, aby udrželi určený průměrný denní rozpočet. Funguje to tedy stejně jako u Google AdWords.
Novinky ve službě Moje firma na Googlu
Google už před nějakou dobou provedl úpravu zobrazení firemního profilu ve službě Moje firma na Googlu. Správa firemního profilu je přehlednější a jednodušší. Souhrn se zobrazuje jako do teď, ale přibyly záložky Fotografie, Recenze a Statistiky. Ve Fotografii je navíc několik nových možností. Můžou se nahrát fotografie interiéru, exteriéru, členů týmu a další fotky.
Určitým způsobem se dalo fotografie takto třídit i dřív, ale teď je vše na jednom místě a celá správa firemního profilu se provádí z adresy google.com/business/. Statistiky zobrazují kolik lidí si zobrazilo profil ve vyhledávání, kolik na Google+, kolik si pročetlo příspěvky a prohlíželo fotky.
Zvolení primárních kontaktů, preferované kategorie, štítky a další.
Na Zboží.cz je nová sekce SLEVY
Na zboží je nově zavedená sekce SLEVY. Vyhodnocení zboží v sekci je počítáno na základě těchto podmínek:
- Musí být zlevněná, toto Zboží.cz počítá automaticky z historických dat e-shopu
- Musí být skladem, DELIVERY_DATE = 0
- Musí být napárována do karty, nebo mít uvedený CATEGORYTEXT
- Musí mít vyplněný obrázek IMGURL
Zdroj: http://www.mergado.cz/zbozi-cz-slevy
Chystané novinky v Skliku
Sklik se aspoň trochu snaží držet krok s Google Adwords a na podzim chystá pár novinek, které rozšíří možnosti propagace na Seznamu. Přesné termíny zavedení služeb nejsou zatím stanovené, ale podle posledních prosakujících zpráv by měly být všechny zmíněné novinky zavedené do provozu do konce roku 2016:
- Dynamický remarketing
- Další pozice pro reklamu na HomePage Seznamu, kterou půjde obsadit přes Sklik (nyní už umíme textovou reklamu s obrázkovým náhledem webu pod prostorem přihlášení do e-mailu)
- Animované HTML 5 bannery
Gulp nám pomáhá i s generováním fontikon
Pryč jsou ty časy rozházených fontikon nesedících na namapované entity, když bylo třeba přidat ikonu novou. Pryč jsou ty časy neustálého rovnání ikon. Přichází na scénu Gulp a super jednoduchá kompilace SVG ikon do fontů.
Harry Roberts
Další tip na zdroj informací je frontendový kouzelník Harry Roberts, který bude přednášet mj. na letošním WebExpu.
- Twitter: https://twitter.com/csswizardry
- Youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=Harry+Roberts+css.
UX Formuláře
Jak lépe designovat formuláře? Myslím, že super shrnutí a návod pro designery. Příklady jsou tady : https://uxdesign.cc/design-better-forms-96fadca0f49c#.x0sbu4nja
2FRESH – jak pracují – design/prototypování
2Fresh designer nechal nahlédnout pod pokličku jejich tvorby, jak dělají design, v čem ho dělají, v čem prototypují apod. Sice je to v ENG, ale to není problém. Shrnu jen pár informaci:
- Photoshop je out, jejich design a funkční prototyp jde přes Sketch – Craft – Invision kde tahle kombinaci raketově roste a Invision posiluje svoji pozici coby nástroj na prototypy a kompletní práci s designy
- UXpin je mrtvý, ať žije Axure – trochu se s nimi ztotožňuji, protože poslední dobou pro mě začíná být UXpin fakt moc pomalý a brzdí, ale tak nějak se mi pořád zamlouvá.
- Designer už jen nekreslí podle wireframe, ale už by měl celý návrh dopracovat do formy, kdy při předání kodér uvidí chování webu. Vytvořit funkční prototyp za použití nástrojů tak, aby bylo vše jasné.
- Tipy na nástroje https://medium.com/@2FRESH/2fresh-tips-1-98d2ef1bc869#.a560qaijj
Google našeptává počasí
V případě, že začnete vyhledávat “Počasí,” zobrazí vám našeptávání aktuální počasí a ikonku se stavem oblohy .. Funkce platí pravděpodobně pouze pro veřejné okno – v anonymním žádné výsledky nevybíhají. Všiml jsem si toho náhodou, ale možná už je to venku dlouho.