Plzeňský Barcamp a přednáška Dana Klečky o COPY
Copywriter musí zastávat spoustu funkcí – o tom jsme se přesvědčili na přednášce Dana Klečky na plzeňském Barcampu, která byla za mě nejen zábavná, ale i inspirativní. Copy – to vyžaduje vždy dobrého klienta, který do toho chce jít naplno. A má na to peníze.
-> http://www.petrkrauz.com/jaky-copywriter-a-proc/
Facebook vylepšuje lokální vyhledávání
Facebook se snaží stále víc konkurovat Google Mapám, aby lidé vyhledávali restaurace a bary v aplikaci Facebooku a ne Googlu. Novinkou je tedy vyhledávání podle obecných klíčových slov např. “čínská restaurace nedaleko” apod.
Při vyhledání restaurace Facebook zobrazí otevírací dobu, adresu, recenze a základní informace o ceně. Zároveň bude možné si lokální vyhledávání uložit, filtrovat výsledky podle vzdálenosti, hodnocení, relevance nebo podle toho, zda vybraný podnik navštívil někdo z přátel.
Stále důležitější tedy bude mít kvalitní profil na Facebooku a v případě více poboček mít i nastavené Facebook lokality.
Instagram Stories překonaly hranici 200 milionů uživatelů
Instagram Stories překonaly hranici 200 milionů uživatelů. Díky tomu pokořily i svoji konkurenci a zároveň předobraz v podobě aplikace Snapchat. Vyvstala tedy otázka, zda je Snapchat mrtvý a letošní rok je jeho posledním rokem.
Je to více než pravděpodobné, protože počtu uživatelů na Facebooku a Instagramu nemůže vzdorovat. Snapchat v současné době využívá cca 161 milionu uživatelů a jejich počet už výrazněji neroste.
Zdroj: https://techcrunch.com/2017/04/13/instagram-stories-bigger-than-snapchat/
Android se stal nejpoužívanějším operačním systémem
Android poprvé překonal Windows a podle organizace StatCounter se stal nejpoužívanějším operačním systémem na světě. Android má v současné době na trhu podíl 37,93 % a Windows 37,91 %. Je to sice malý rozdíl, ale ukazuje, jak je důležité mít kvalitní mobilní verzi webu. Pokud k této statistice přidáme i jablečná zařízení s iOS, tak mobilní zařízení začínají trhu dominovat.
Facebook kolekce
Zatím poslední z inovací reklamních formátů Facebooku má vehnat nový, svěží vítr do mobilních News Feedů. Takzvané kolekce provětrají peněženky především zákazníkům e-shopů. Kolekce budou o vaši pozornost soutěžit, alespoň prozatím, výhradně na mobilu. Pojí v sobě prvky dynamicky generovaných a canvasových reklam.
Jak to celé funguje a vypadá? -> http://newsfeed.cz/novy-format-reklam-seznamte-se-s-kolekcemi/
Záchrana opuštěného košíku
V některých oblastech e-shopů se až dvě třetiny návštěvníků webů neúčastní posledního kroku objednávkového procesu – přidají si produkt do košíku, ale už neobjednají. Až 8 % z těchto uživatelů lze oslovit e-mailem.
Podle SeeWhy 3 ze 4 lidí mají úmysl se k opuštěnému košíku vrátit.
Pár faktů podle SaleCycle:
- 44 % lidí otevře e-mail s žádostí o dokončení objednávky.
- 11 % lidí klikne v tomto e-mailu na odkaz.
- 30 % lidí, co klikne na odkaz v e-mailu, dokončí objednávku.
- Průměrná výše objednávky (AOV) je o 14 % vyšší, než průměr.
Více na http://www.ilincev.com/opusteny-kosik
Jaké emotikony používat a kde?
Používat, či nepoužívat emotikony v byznys komunikaci? Na tyinternety.cz připravili sumář etikety užívání „smajlíků“ a pár faktů, které vás mohou přesvědčit o jejich užitečnosti.
„Emotikony jsou fenoménem 21. století, který byste rozhodně měli brát na vědomí. Jsou milé, vtipné, barevné a nesou s sebou emoce, které v on-line prostředí a v psané řeči tak zoufale chybí. Na jedné straně stojí analýzy a statistiky, které říkají jednoznačně ano, ale na druhé straně je důležitá i vaše intuice. Pokud máte nutkání užít za větou smajlíka, abyste umocnili pozitivní zprávu, udělejte to. S citem, promyšleně a intuitivně. Marketing 21. století je sociální a lidský – stejně jako emotikony.“