Určite jste už si někde přečetli či víte jakým způsobem založit a provozovat blog. Máte obsah o kterém píšete a jistě chcete zaujmout i vaše čtenáře. V tomto článku se vám pokusíme poradit, jak o stávající čtenáře pečovat, jak získávat nové a pracovat se svým blogem tak, aby byl oblíbený a navštěvovaný. Protože s návštěvností porostou i vaše zisky!

Zaujmout uživatele tak, aby se stali vašimi pravidelnými čtenáři, je v dnešní době velmi problematické. Na webu existuje ohromné množství stránek a blogů, které pojednávají o stejné problematice jaky vy, nehledě na obsah, který je off-line. Proto je práce na zaujetí a získání čtenářů obtížná a dlouhodobá.

Existuje ovšem několik metod (pro začátečníky i pokročilé), které mohou být použity k propagaci blogu, od využívání konferencí až po tvorbu URL odkazů do e-mailů. Každá forma je jiná a dosti závisí na rozpočtu, který pro propagaci máme.

Návštěvníci

Získávání  návštěvníků z řad dalších bloggerů je základem úspěchu vašeho blogu. Můžete hostům nastavit, že po přidání určitého počtu příspěvků se stanou regulérními uživateli s určitými výhodami. To je bude motivovat k pravidelným návštěvám blogu.

Cílem je z návštěvníků udělat loajální četnáře, tedy regulérní uživatele. O tom, kdo se ale stane regulérním uživatelem,  by neměl rozhodovat pouze počet příspěvků, ale také jejich kvalita, kvalita komentářů, které uživatelé na stránce zanechají a také zpětné odkazy a jejich množství. Tato metoda  bude budovat i odkazy a vazby, protože mnozí z bloggerů zveřejní odkaz na váš blog, do blogu do kterého přispívají oni, čímž získáte další potenciální uživatele. Pracujte s hosty z řad bloggerů na tématech, která jsou ve společnosti aktuální. Protože čím více lidí se bude moci v daném tématu vyznat (či k němu vyjádřit alespoň svůj názor), tím rychleji počet vašich návštevníků poroste.

Propagace

Využijte současných komunikačních kanálů s cílem propagovat svůj blog. Přidejte svou  URL do všech odchozích cest, jako jsou e-maily, letáky, balící pásky, faktury, profily, fóra, vizitky atd. s cílem maximálně zviditelnit svůj blog  a dostat se do povědomí potenciálních uživatelů. Může se to zdát jako banální problém, ale jedním z nejobtížnějších počátečních aspektů pro úspěch blogu je získání loajálních čtenářů.

Musíte proto co nejlépe využít každou příležitost, jak šířit povědomí o vašem blogu. Podívejme se na příklad vizitky. Ty projdou rukama mnoha lidí, kteří si budou chtít přečíst váš blog, pokud je vizitka zaujme.  Logo či slogan musí být zajímavé, originální a tak trochu nedokončené. Proč? Protože čtenáří budou chtít znát odpověď a tu najdou právě na vašem blogu, což je cíl našeho snažení!

Zatímco ostatní vizitky, které získali potenciální  zákazníci na konferenci  pravděpodobně půjdou do koše, v lepším případě na dno šuplíku, vaše zajímavá vizitka může přinést nejen nové návštěvníky na blogu, ale hlavně zákazníky a nové obchodní partnery.

Konference

Výstavy a konference mohou pomoci propagovat váš blog. Protože na výstavě se nachází velké množství osob od obyčejných zákazníků až po specializované novináře, je to správný okamžik pro propagaci. Pokud to s propagací myslíte opravdu vážně a chcete být jedničkou na trhu ve vašem oboru, zaplaťte si na odborné konferenci prostor pro reklamní výstup. Ideální je mít ho těsně před obědem, kdy tak dáte prostor a hlavně podnět pro potenciální obchodní jednání a zamyšlení nad právě vaším předmětem podnikání.

Jakmile budou účastníci konference odcházet, je vhodné, aby každý z nich měl v ruce váš propagační materiál. Nezáleží na tom, je-li to vizitka, leták či propiska, ale aby se při pohledu na něj zákazníkovi vybavila vaše firma a on ji kontaktoval.

Zpět k základům

Pamatujte si, že základní metody propagace blogu závisí na množství návštev vašich stránek a také na množství odkazů, které na ně vedou. To zahrnuje zasílání novinek, RSS a práci s návštěvníky z řad dalších bloggerů. Není to nijak oslnivá strategie, ale stačí.

Pokud je již váš blog hojně navštěvován, budete muset zvolit některou z výše uvedených strategií. Pamatujte ale na to, že každý krok je dobré pečlivě zvážit a není zde prostor pro unáhlené závěry. Pokud se chcete stát jedničkou ve vašem oboru, musíte dokázat potenciální zákazníky zaujmout a pak už je nepustit.