Jak si vede sociální marketing?

Studie nazvaná 2010 Social Marketing Industry Report se zabývá způsoby využití různých sociálních médií pro rozvoj obchodu a jakým způsobem k těmto médiím přistupují marketéři.

Co si budeme povídat, sociální média zažívají obrovský rozmach a jakmile nějaká služba není dostatečně „sociální“ a nenabízí dostatečné možnosti komunikace a interakce, nebude to mít lehké. Tohoto rozmachu se samozřejmě snaží využít nejedna společnost nebo firma. Podle výše zmíněné analýzy a některých dalších, má aktivita společnosti opravdu vliv na obchodní úspěšnost. Na druhou stranu se však objevují hlasy, které říkají, že rozruch okolo sociálních médií je jen nafouknutá bublina a jejich faktický vliv není nijak zásadní.

Ale zpět k 2010 Social Marketing Industry Report. Jaké jsou tedy otázky na které se snaží tento dokument odpovědět? Záběr je poměrně široký. Zabývá se jak dlouho marketéři pracují se sociálními médii, jaká jsou nejpopulárnější média a k čemu jsou která vhodná, jak je práce s těmito médii časově náročná nebo jakým směrem se bude tato oblast vyvíjet do budoucna.

Nejzajímavější a na první pohled nejsrozumitelnější je graf popularity sociálních médií mezi marketéry. Na obrázku níže vidíme, že s těsným náskokem vede Twitter před Facebookem. Poněkud překvapující může být poplarita sítě LinkedIn , která nění v českém prostředí příliš využívaní.

Zdroj: www.socialmediaexaminer.com

Zajímavá je i statistika využívání různých sociálních sítí v závislosti na čase, jak dlouho se marketér pohybuje v oblasti sociálních médií. Ti, kteří teprve začínají, obvykle preferují Facebook, jakmile se ale v oblasti sociálních médií pohybují déle, začínají spíše preferovat Twitter.

Dále v této studii zjistíte, jaké nástroje marketéři využivájí pro rozvoj vztahů B2B a jaké pro B2C. Například největší rozdíl v četnosti využívaní pro B2B a B2C lze najít u sití LinkedIn a Facebook, kdy LinkedIn je mnohem více využívan v B2B, zatímco Facebook to má naopak.

Zdroj: www.socialmediaexaminer.com

Další grafy a informace  naleznete přímo ve studii 2010 Social Marketing Industry Report. Vypývá zní ale fakt, že zatím jen poměrně málo marketérů dokáže efektivně zacházet se sociálních médii a je v tomto oboru ještě slušný prostor pro rozvoj. Vývoj těchto médii předstihl vývoj marketingových technik, které potom reagují s určitým zpožděním.