O sociální síti LinkedIn jsme zde již psali. LinkedIn se od mnoha jiných sítí odlišuje svým zaměřením na oblast zaměstnání a kariéry obecně. Server HubSpot upozornil na novou funkci této sítě, která přináší poměrně zajímavé možnosti. Jedná se o vyhledávání podle dovedností.

LinekIn je zcela oprávněně označována jako kariérní síť.  Účel této sítě je jasně definován a tedy i způsob používání se poněkud odlišuje od médií, jako je například Facebook. Zaměstnavatelé zde mohou hledat potencionální zaměstnance. Především však si zde lidé tvoří sociální sítě, které jim mohou umožnit kariérní postup nebo jim i jinak pomoci v kariéře. Výhodou je, absence mnoha zbytečných výlevů o informační hodnotě, které se limitně blíží nule. Zkrátka si člověk může uchovat kontakty na své spolupracovníky nebo i spolužáky ze školy. Zároveň se ale i sám může efektivně prezentovat. V oblasti sebeprezentace se skrývá značná síle této sociální sítě. Potencionální obchodní partner nebo zaměstnavatel zde může získat komplexní představu o člověku, pouze však z kariérní perspektivy. Nezajímá ho, kde se kdo naposledy opil a jakou poslouchá hudbu. Potřebuje vědět, co dokázal, co umí případně, o co se zajímá. Právě odproštění se od banálních osobních informací dělá z této sítě ideální nástroj pro B2B komunikaci.

Dovednosti

Přestože již v této fázi nabízí LinkedIn poměrně širokou paletu funkcí, které umožňují prezentovat se v mnoho směrech, funkce dovedností svým způsobem převrací současný koncept. Nyní má skoro každý uživatel vyplněny údaje o současném zaměstnání, minulých pozicích, dosaženém vzdělání a přibližnou specializaci. Z těchto dat si lze poměrně dobře udělat obrázek o určitém člověku z pracovní perspektivy. Pokud to však vezmeme z druhé strany a chceme vyhledat různé lidi, vynikající v téže dovednosti nastane problém. Za prvé, z těchto informací můžeme spíše jen odhadovat dovednosti konkrétního člověka. Za druhé, hledání někoho s požadovanou dovedností je nyní pracné a poněkud zdlouhavé.

Nová funkce Skills umožňuje přidat si do profilu konkrétní dovednost. LinkedIn různé dovednosti sbírá a indexuje, takže je poté možné jednoduše hledat člověka, který požadovanou dovedností disponuje. Kromě nalezení konkrétních lidí dostane uživatel i informace o podobných dovednostech, nebo nárůstu či poklesu četnosti této dovednosti mezi uživateli LinkedIn ve srovnaní s obdobnými dovednostmi, viz obrázek níže.

Marketingové využití

Díky této funkci lze i zajímavě využít LinkedIn pro marketingové účely. Provozuje-li člověk e-shop, může zde napsat konkrétní dovednosti, které souvisí s prodávaným zbožím a které dokazují jeho kvalifikaci. Naopak z druhé strany lze nalézt lidi, kteří jsou v dané oblasti špičkoví odborníci, na jejichž názor dá velké množství potencionálních zákazníků. Cílené oslovení několika těchto lidí může mít větší vliv než oslovení tisíců uživatelů Facebooku.