Redesign znamená znovu upravení webu. Může se týkat grafiky, obsahu nebo se můžete rozhodnout pro celostní redesign, při kterém změníte celý svůj web. Rozsah je pouze na vás. Při redesignu myslete na to, jaký je cíl vašich webových stránek a zda tento cíl je skutečně naplňován. Pokud zjistíte že ne, neváhejte a jednejte.

Na co byste neměli zapomenout, když budete provádět redesign? Máte na svých stránkách kontaktní adresář? Říkáte si, že ho nepotřebujete? Stačí, že je tam kontakt na vás (telefonní číslo, mailová adresa či ICQ). To ale nestačí.

Představte si, že potenciální zákazník projíždí desítky webů. Uznejte, že raději odepíše do přímého kontaktního formuláře, než aby otevíral okno a psal mail vám. Vhodné je také mít redakční systém, který vám usnadní práci, a tak bude váš web efektivnější. A samozřejmě nezapomínejte na grafický design. Ten stávající se brzy okouká a vy musíte zaujmout potenciálního zákazníka na první pohled. Pokud se tak nestane, tak stačí vteřina a uživatel je v mžiku na jiném webu, který třeba vypadá mnohem lákavěji.

Kdy zvolit redesign?

Určitě je nutné neváhat s redesignem, pokud webové stránky jsou příliš dlouhou dobu stejné. Existují stále nové technologie, stále nové možnosti, které nejsou okoukané, takže by byla škoda zůstávat u vzhledu, který už zevšedněl.

Dále je důležité provádět redesign stránek, je-li už obsah webu zastaralý. Jistě nechcete, aby klienti měli špatné či zaostalé informace o vašich produktech či službách. Zvlášť pokud nabízíte nové služby či produkty, tak je třeba na to důrazně upozornit. I v případě, že zjistíte, že váš web navštěvuje málo lidí, tak je na místě redesign zvážit.

Proč je redesign důležitý?

Redesign je důležitý právě proto, že technologie jde rychlým tempem kupředu, a tak je nutná neustálá úprava a vylepšování. Jen když budete ve střehu, budou vaše stránky zajímavé a bude na ně chodit více lidí a čím více lidí, tím více zákazníku. Proto si rozmyslete dobře, zda se vám vyplatí šetřit zrovna na redesignu.