Nadpis je poněkud delší, nicméně vystihuje případ, který byl publikován na blogu GetElastic. Velmi názorně ukazuje, jakým způsobem lze optimalizovat nákupní proces.

Zmíněný případ popisuje obchod s oblečením, ve kterém je součástí nákupu tzv. vyskakovací okno. Jakmile zákazník klikl na tlačítko “Přidat do košíku” objevilo se nové okno. Z něho se zákazník mohl podívat na obsah svého košíku nebo pokračovat v nakupování. Na obrázku níže je heat mapa, vytvořená pomocí sledování pohybu očí. Na ní je jasně vidět, že přestože by mělo být malé okno dominantní, v kontextu celé stránky je pozornost značně odváděna ostatními prvky.

Navržená změna se týkala především změny pozadí, tak aby vyskakovací okno bylo co nejvýraznější. Taktéž se změnilo i okno samotné.

Výsledná heat mapa indikuje mnohem užší zaměření pozornosti.

Samozřejmě pouhým zaměřením pozornosti nelze skončit. Tento princip je možné využít například pro zvýšení efektivity tzv. call-to-action tlačítka. Zákazníci se totiž o nákupu často rozhodují impulzivně. Toto tlačítko jim jednoduše umožní realizovat jejich rozhodnutí ihned.