V tomto článku se budeme zabývat coypwritingem, konkrétně tím, jak psát co nejstručněji a co nejvýstižněji. Jak je známo, dlouhé texty na webu nikoho nezajímají a odrazují uživatele.

Ve stručnosti je síla

Ve stručnosti je síla, proto volte taková slova, která jsou dynamická a výstižná a naopak se vyvarujte všech opisných tvarů a vět, které složitě něco popisují nebo které jsou jen nicneříkající vatou. Čtenáře také více přilákají texty, které jsou řazeny do krátkých odstavečků. Nejlepší je, když vždy jeden odstavec vyjadřuje pouze jednu myšlenku.

Co z webu vyškrtat?

Cílem webových stránek není ukázat, jak hezky si dokážete hrát se slovy a jak okrasně a stylově zajímavě umíte něco sdělit. Ano, zajímavost sdělení je důležitá, ale musíte to udělat s použitím co nejméně slov. Žádná nadbytečná slova, která nic neříkají sem nepatří.

Častou chybou jsou příliš dlouhé úvodní monology. Domovní stránka by sice měla mít nějaký úvod, který sdělí, co je cílem těchto stránek a co na nich najdete, ale snažte se udělat jen stručný vhled.

Často chybují copywriteři při vkládání návodů na webové stránky. Řešením není vynechat je. Mnohdy jsou zapotřebí, i když je pravdou, že většinou se jimi uživatelé řídí, až když si nedokáží sami poradit. Ovšem píšete-li návod, piště ho co nejjednodušeji (je-li to alespoň trošku možné), tak aby ho rychle a správně pochopil i laik.
Budete-li mít stručně napsané stránky, stanou se přehlednějšími. Uživatelé snadno najdou vše důležité, uvidí více textu bez posouvání a lépe textu porozumí. Všechny tyto výhody ho přimějí zůstat na vašich stránkách.

Pozor: Stručnost nesmí však být na úkor srozumitelnosti textu.

Čtete-li po sobě obsah svého webu, přemýšlejte zvlášť o každém slovíčku. Je tam tohle či jiné slovo nutné? Pokud bez něj text neztratí smysl, neváhejte a vynechejte ho.