Oblíbený chat na Facebooku se brzy promění! Po úspěšném testování se největší sociální síť Facebook rozhodla doplnit do chatovací aplikace Messenger reklamy. Ty by se mohly začít objevovat už koncem července 2017.

Messenger = nový reklamní nástroj

V lednu 2017 začal Facebook testovat reklamu v mobilním Messengeru v Austrálii a v Thajsku. Po ukončení testování, které dopadlo dobře, se to rozšíří o celého světa. To by se mělo stát do konce tohoto roku.

Messenger se tak stane novým reklamním nástrojem, který bude umožňovat vytvářet cílenou reklamu. Díky tomu budou mít firmy nově možnost opětovného spojení s uživateli prostřednictvím sponzorovaných zpráv. Uživatelé Messengeru pak uvidí propagační sdělení „jen“ v domovském okně aplikace, nikoli v jednotlivých konverzacích.

Po kliknutí na reklamu v Messengeru bude uživatel buď přesměrován přímo na zvolené webové stránky, nebo bude moci zahájit chatovou konverzaci s konkrétní firmou. V Messengeru bude možnost skrytí reklamy, ovšem to bude pouze dočasné.

Proč Facebook zavádí reklamy?

Tento krok byl u Facebooku jen otázkou času. Na zdi Facebooku totiž nejsou reklamy šité na míru každému uživateli. To samé platí i u Instagramu. Specifické reklamy pak narušují celkový přehled příspěvků.

Podle serveru Recode.net se Facebook rozhodl zavést tuto novinku z důvodu, že pomalu dochází prostor pro reklamy ve standardním výpisů příspěvků. Navíc z hlediska firmy a růstu jejích příjmů z reklamy je toto zavedení odůvodněný krok. Přece jenom aplikaci Messenger využívá každý měsíc přes 1,2 miliardy uživatelů po celém světě, takže její zpeněžení jistě přinese Facebooku další nezanedbatelné zisky.

Reklamy jsou jediným zdrojem příjmů Facebooku

Ať už se vám líbí zavedení této novinky nebo ne, neuděláte s tím nic. Pro Facebook jsou reklamy totiž jediným zdrojem příjmů z těchto jinak bezplatných služeb. Facebook uvedl, že se reklamy v Messengeru začnou objevovat malému procentu uživatelů již od konce července 2017 a zpětné reakce využije společnost k případnému vylepšení aplikace. V nadcházejících měsících se začne reklama objevovat i zbývajícím uživatelům.

Pokud nepatříte k nadšencům, pak jedinou nadí je Messenger Lite, o němž se Facebook v souvislosti se zavedením zobrazování cílené reklamy zatím nezmínil. Jeho přednostmi je i úspora místa v telefonu a dat. V případě zavedení reklamy i do Messenger Lite by se pak na celkové datové spotřebě jistě promítlo.