V dnešní době píše články na různé internetové stránky mnoho lidí a mnoho lidí je pak také čte. Ovšem napsat dobrý článek není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát.

Základem je:

  • bezchybná gramatika,
  • ovládání slohu na vyšší úrovni,
  • nastudování dostatku podkladů a prozkoumání toho, o čem budete psát.

Studium samozřejmě stojí čas, a tak na tuhle zásadu každý nedbá. Bohužel tomu tak je i u mnohých novinářů píšících na nejčtenější stránky na internetu.

Nevěřte všemu

U bulvárního novináře, který se živí z velké části různými spekulacemi, si nemůžete být jisti tím, co píše. V bulváru najdete proto spoustu nepřesností i v „zaručených“ informacích od ověřených zdrojů. Ostatní autoři – tedy copywriteři nebo blogeři – by si něco takového dovolovat neměli a měli by se zamyslet nad tím, o čem chtějí článek psát a jaké zdroje k tomu využijí.

V ideálním případě tvoří autor článek o tom, čemu rozumí nebo nejlépe co je jeho koníčkem. Copywriter si ovšem nemůže moc vybírat a jen málokterý bude mít za koníček výrobu plochých těsnění, třicet různých rekonstrukcí koupelny nebo překonávání strachu z letadel.

Když napíšete poutavý text, je možné, že se sám roznese po internetu (bude sdílen). Když zde budete podepsání a půjde o jasný HOAX, výsledkem je samolepka na vašem čele s nápisem ‚‚blbec’’.

Jak na to? Krok za krokem nečekejte.

Jak se na přípravu článku připravit, když nemáte páru, o co jde?

  • osobní schůzka s klientem
  • čtení článků podobné/stejné problematiky
  • analýza konkurence

Nic rychlejšího nevymyslíte. Když chcete vytvořit opravdu dobrý a úspěšný obsah, bez podkladů a know-how to nepůjde.

Pokud není vaším cílem udělat nejvíc-copy web, potřebujete připravit rychlý článek na blog, nebudete trávit analýzami hodiny času. A o tom vlastně tento článek je. Nemusíte být ultra-hyper copywriter, abyste vytvořili kvalitní článek.

Nejlepší návod na rychlý článek?

  1. nevymýšlet si
  2. osobní názory nechat stranou
  3. nepouštět se do oblastí, ve kterých tápete – když je to problém, přejděte do systému osobních schůzek a průzkumu trhu
  4. ověřit si informace, o kterých si nejste jisti (oficiální kanály – stránky výrobce apod.)

Zkontrolujte si svou práci

Po napsání jakéhokoliv textu by pisatel měl automaticky provést jeho kontrolu. Jak? Jednoduše tím, že si ho přečte. Není nic výjimečného narazit na článek, ve kterém čtenář najde i větší množství drobných chyb a překlepů. To ho zbytečně vyruší ze čtení, v krajním případě ho to může od dalšího čtení i odradit. Občas vyjdou dokonce články obsahující větu nebo více vět, které nedávají absolutně žádný smysl a vypadají jako automatický překlad jeho cizojazyčné verze. Pouhým přečtením lze minimálně naprostou většinu těchto chyb najít a odpovídajícím způsobem je opravit.