Logo lze považovat za jednu z nejdůležitějších součástí identity značky. Těžko si lze představit Apple bez loga nakousnutého jablka, stejně jako například Ferrari bez vzpínajícího se koně. Základními vlastnostmi loga vždy musí být především snadná zapamatovatelnost a nezaměnitelnost.

Samozřejmě existuje mnoho dalších kritérií pro tvorbu dobrého loga, přesto je až s podivem, že mnoho firem tvorbu loga podceňuje a logo neplní ani jednu ze základních funkcí. Pokud tedy přemýšlíte o změně loga firmy nebo nebo nákupu nového loga, doporučuji přečíst si článek 10 Common Mistakes in Logo Design, díky němu se budete moci vyvarovat největších průšvihů. Ve zkratce by šel článek parafrázovat takto:

  • nespoléhejte na amatéry, i když jsou levní
  • logo by nemělo být založeno na pomíjívých trendech
  • logo by mělo být ve vektorech
  • logo by nemělo obsahovat vektory z různých fotobank, nebude originální
  • designér by neměl upřednostňovat své ego před představou klienta
  • logo by nemělo být příliš komlexní, při zmenšení bude nečitelné
  • logo by nemělo záviset na barvách, musí být rozpoznatelné i černobílé
  • ke stylu loga musí být zvolen odpovídající font
  • nepoužívat v logu více než dva fonty
  • nesnažit se kopírovat jiná loga

Doporučuji si ale přečíst celý článek 10 Common Mistakes in Logo Design, každý bod je podrobně rozebrán a doplněn vysvětllující ilustrací.