Novinky, co se staly za leden v digitálním světě na jednom místě? Ano, v aktuálním čísle oběžníku. Tak se usaďte, zaostřete na monitori či displej a načerpejte ty nejžhavější informace z marketingu, vyhledávačů a mnoho dalších. 3,2,1… Pusťme se do toho!


Penalizace za pop-up okna

Google od poloviny ledna penalizuje za pop-up okna na webu. Nemělo by se na webu (ani se zpožděním) objevit nic, co zakrývá obsah a musí se zavírat. 

-> Vzhled pop-up oken, co hrozí http://www.petrkrauz.com/pop-up-okna-na-webu/

-> Dojem ze vstupní stránky https://support.google.com/adwords/answer/2404197?hl=cs


Facebook optimalizoval metriky

Facebook v poslední době připravil několik aktualizací, aby optimalizoval některé metriky. Reaguje tak na poptávku na podrobnější analytiku. V současné době se Facebook snaží zpřesnit své metriky a udělat je srozumitelné i pro běžné uživatele.

Facebook a optimalizované metriky

Facebook upravil techniku se kterou pracuje s čísly udávanými v nástroji pro odhadovaný dosah, který najdeme v části pro vytváření reklam v Power Editoru i Správci reklam. Zlepšil infrastrukturu pro shromažďování dat a zlepšil odhad velikosti potenciálního publika. To by nám mělo umožnit přesněji cílit reklamu na Facebooku, Instagramu i v Audience Network.


Jak na reklamní kampaň s využitím influencerů / youtuberů

Dosah youtuberů a jejich potencionáln je obrovský, jak ale správně využít spolupráci s tzv. ifluencery, aby firma nedopadla jako BMW Invelt? Přesně tohle téma skvěle zpracovala Lenka Čápová z tyinternety.cz ve své příručce marketéra: Jak na reklamní kampaň s využítím influencerů / youtuberů.

-> http://tyinternety.cz/prirucka-marketera/prirucka-marketera/


Marketingový tah měsíce ledna vyhrává Alza.cz

Alza.cz předvedla, jak má kreativně reagovat marketingové oddělení na aktuální trendy při reakci na “kauzu” s černochem v letáku Lidlu.

Alza - Karel Černoch


Seznam zvýšli limit pro sitemapu na 50 MB

Na konci listopadu se zvedl standard velikosti souboru sitemap.xml z 10 na 50 MB. To bylo až do teď, do ledna, k ničemu – SeznamBot ji nedokázal zpracovat. 50 MB dokáže od ledna tak SeznamBot projít bez problému. Navíc k tomu neplatí, že je maximální počet URL omezen na 50 000 – zůstává pouze pravidlo 50 MB komprimované sitemapy.

Co se stane, když je sitemapa velká? SeznamBot projde jen to, co dokáže. Konec sitemapy tak nemusí projít.

-> STD pro sitemapy https://www.sitemaps.org/faq.html#faq_sitemap_size

-> Nastavení a funkce sitemapy http://www.petrkrauz.com/nastaveni-sitemap-xml/


Organický dosah na FB není mrtvý, stačí nápad

Organický dosah příspěvku


Reklamy v Instagram Stories

Facebook se inspiroval u Snapchatu, rozšířil Instagram o Stories (Příběhy) a Instagram Stories si získaly velmi rychle velkou popularitu. Od srpna 2016 rostl počet uživatelů až na dnešních víc jak 150 milionu uživatelů denně. Novinkou jsou reklamy pro Instagram Stories.

Instagram stories

Mezi jednotlivé příspěvky námi vybraných profilů se objeví postupně reklamy – 5vteřinové fotografie nebo 15vteřinová videa. Reklamy se budou přehrávat automaticky i se zvukem, ale bude je možné přeskočit. V první vlně umožní Facebook reklamu ve Stories pouze velkým globálním značkám jako je ASOS, Nike, Netflix a další. Brzy by se však měly Insta Stories zpřístupnit i běžným inzerentům.
-> http://www.forbes.com/sites/kathleenchaykowski/2017/01/11/instagram-debuts-full-screen-ads-in-stories/#7bdb0a7f2f43


Četl jste někdo podmínky užívání na Facebooku?

Schválně, kdo z vás četl podmínky užívání sociální sítě Facebook? Pokud byste si je přečetli, tak byste zjistili, že jste schválili některé poměrně zvláštní podmínky užívání. Například pokud si změníte své telefonní číslo, tak tuto změnu musíte Facebooku nahlásit do 48 hodin.

Facebook

Mezi další zajímavé podmínky patří, že Instagram si vyhrazuje právo ne vždy uvádět, že sponzorovaný obsah je sponzorovaný obsah. Společnost Facebook zároveň nenese odpovědnost v případě, že se některé z vašich informací nebo zpráv stanou veřejnými a tedy zneužitelnými.

-> https://www.theguardian.com/technology/2017/jan/05/telling-facebook-youve-changed-your-phone-number-the-weird-tcs-youve-unwittingly-signed-up-to

 


Evropská komise chce zakázat adblockery

AdblockEvropská komise chce zakázat adblockery pro prohlížeče. Weby by mohli zablokovat vstup na weby uživatelům, kteří používají adblockery. Zároveň by musely získat souhlas návštěvníků a uživatelů, aby je mohli sledovat.

 

-> https://www.ft.com/content/72a59384-d72e-11e6-944b-e7eb37a6aa8e

Petr Krauz, ANT studio