Chatující boti ve Facebook Messengeru představují automatizované zprávy, které jsou zacílené na konkrétní uživatele potom, co se nějakým způsobem zajímali o stránku nebo službu. Cílem je, aby bylo možné například zarezervovat místo v restauraci pouze přes Messenger.

Chatujte s Facebook botem

Jak to funguje?

Stačí použít link na webu stránky, kde chceme bota vyvolat. Po kliknutí budeme přesměrování do Messengeru, kde buď klikneme na “Get started” nebo napíšeme “Hello”.

Co už dnes boti na Facebooku umí?

  • Boti umí automaticky posílat aktualizace, obsah, informace, rezervace nebo pozvánky.
  • Obsah bude personalizovaný podle předchozích zájmů.
  • Aktuální dopravní situace nebo počasí.
  • Umožní přes Messenger provést a zaplatit objednávku nebo zavolat taxi.
  • Zastanou práci zákaznické podpory u základních dotazů.
  • Další schopnosti botů se budou postupně rozšiřovat.

Jak bota vyzkoušet?

Je potřeba mít na Facebooku firemní stránku, nastavit Facebook aplikaci a Webhook. Kód se umisťuje na web podobně jako při napojení webu na Google Analytics. Na výběr jsou zatím dvě varianty pluginů:

  1. Send to Messenger – přímé oslovení uživatelů.
  2. Message us – zanechání kontaktu.

Důležité je i nastavení automatizovaných odpovědí. Ideální by bylo použít nejčastější dotazy na webu, mailové podpoře nebo na sociálních sítích.

Po kompletním nastavení se musí bot zaslat ke schválení Facebooku.

-> http://tyinternety.cz/prirucka-marketera/prirucka-marketera-boti-v-messengeru-co-svedou-jak-si-je-poridit/

-> https://developers.facebook.com/docs/messenger-platform/guides


Vyzkoušejte také nejaktuálnější informace v našich oběžnících:

10-> http://webzurnal.cz/marketing/obeznik-leden-2016/