O obchodních podmínkách jsme na Webžurnálu již psali. Rozhodně se je nevyplácí podceňovat nejen kvůli hrozbě pokuty od ČOI, ale i z hlediska důvěryhodnosti v očích zákazníků.

V článku Obchodní podmínky nejsou zbytečnost se můžete dočíst, určité zásady tvorby obchodních podmínek. Co by v nich nemělo chybět a na co si dát pozor. Také je v tomto článku zmíněna možnost využití spotřebitelského auditu SAOP od Sdružení ochrany spotřebitelů. Tento audit nicméně vyjde na 7000 – 10 000 Kč. Pro nové začínající internetové obchody však může být takováto cena příliš vysoká, alespoň v začátcích.

APEK a obchodní podmínky

Na stránkách Asociace pro elektronickou komerci (APEK) si nyní můžete stáhnout vzor obchodních podmínek i poměrně detailními komentáři. Právě na stránkách APEK je upozornění, že určité pasáže obchodních podmínek by měly být ještě konzultovány s právním zástupcem. Taktéž jsou tyto vzorové podmínky uzpůsobeny pro e-shop, který neprodává nijak specifické zboží nebo zboží, na které se vztahují zvláštní podmínky.

Tento vzor  nemůže ve specifických případech nahradit plně profesionálně vytvořené obchodní podmínky v plném rozsahu, nicméně začínajícím obchodníkům může značně ulehčit život. Rozhodně je toto několikanásobně lepší varianta, než se snažit okopírovat obchodní podmínky konkurenčního e-shopu.

Soubor s vzorem obchodních podmínek ve formátu .DOC naleznete na stránkách APEK nebo kanceláře  e-Advokacie, která se na jejich tvorbě podílela.