Při podnikání, nejen na internetu, máte dvě základní možnosti jak získat zákazníka. Můžete si zvolit mezi push a pull strategií. Při push strategii se jedná o outbound marketing, kdy jste aktivní článek vy a snažíte se oslovit každého jednotlivého zákazníka. Ať se jedná o telemarketing, pay-per-click reklamu či klasickou reklamu v médiích. Je již známo, že tyto techniky jsou ztrátové a ne vždy efektivní. A to je důvod, proč je výhodnější zaměřit svoje online podnikání na Inbound marketing. Tato pull strategie vám dopomůže, aby si informace o Vašich produktech a službách hledali aktivně sami zákazníci.

Videa na YouTube, aktivita na sociálních sítích, blogy – místa kde můžete zákazníkům nabídnout zajímavý obsah, který vzbudí jejich zvědavost a zájem o Vaši firmu. Sami tak posléze začnou hledat více informací a aktivně dohledávat, co jste vlastně zač. A jak je nejlepší začít s inbound marketingem?

Definujte si cílovou skupinu

Jako všude jinde, je i zde velmi důležité pochopit své zákazníky. Nejprve než začnete vytvářet obsahy, určete, jaké máte typy zákazníků. Zjistěte, jaké přání mají, co se chtějí dozvědět, co je zajímá a co je nadchne. Nejjednodušší cestou je, když si zanalyzujete zákazníky, které jste získali už v minulosti. Rozdělte si je dle typů (například demografických, apod) a odhadněte, co mají společného s Vašimi zákazníky potencionálními.

Zajistěte si požadovaný zájem

Když už máte obecné povědomí o Vašich zákaznících, můžete se svou strategií přesně zacílit. Kam přesně záleží na hlavních cílech stanovené komunikace a strategii. Ať je to odběr informací z webovek či sdílení obsahu z nejrůznějších sociálních sítí. Docílit W-O-M komunikace je velká výhra na poli Inbound marketingu. Abyste WOM dosáhli, ujasněte si, která skupina preferuje spíše články a kdo raději sdílí YT videa. Velmi důležitý je i výběr sociální sítě. Ta nejpopulárnější nemusí být nejlepší volba. Neřiďte se tím, co je nyní v kurzu, ale tím, kde se nejvíce pohybují vaši potencionální zákazníci.

Také je velmi důležité, abyste se na dané síti vhodně reprezentovali. Staňte se plnohodnotným členem, udělejte si čas na vypilování profilu firmy. Komunikujte, sdílejte a to i nad rámec vašich vlastních marketingových cílů.

Změřte si úspěšnost

Všechny Vaše cíle by měli být samozřejmě měřitelné. Měli byste být schopni zjistit, která z aktivit přitáhla nejvíce zájmu a která naopak nejméně. K měření výsledků může jednoduše dopomoci i služba Google Analytics.

Tak nebojte se o sobě mluvit. Popostrčte ostatní, aby o vás mluvili. Díky této vrozené lidské vlastnosti si tak můžete ušetřit nejen spoustu peněz, ale i energie.