Na internetu najdete opravdu hodně stránek. Všechny z nich, ať už jde o e-shop, web s nabídkou služeb nebo jednostránkovou vizitkou, by se měly dočkat optimalizace. Proč kombinovat PPC i SEO?

Rozdílný účinek, stejný cíl

PPC je skvělé tím, že je účinek vidět téměř okamžitě. Ať už je vaším cílem zvýšení návštěvnosti, zvýšení prodeje nebo třeba zvýšení počtu odeslaných formulářů, vždy lze díky PPC cíl splnit rychleji. Není to ale úplně zadarmo. Ano, to SEO také ne – ve finále jsou počáteční náklady několikanásobně vyšší. Jednou z výhod SEO budou pravděpodobně kvalitnější stránky = levnější CPC.

Kromě kvalitnějších přistávacích stránek pro kampaně získáte i velkou část návštěvnosti úplně zadarmo z organického vyhledávání

Pokud tedy chcete výhledově tedy nějakou tu korunu, zainvestujte do obou kanálů.

Přelévání rozpočtů

Jednou potřebujete peníze na kredity, jednou potřebujete vytvořit větší počet nových stránek nebo doplnit analýzu klíčových slov… Pevný rozpočet je dobrý, pokud je vysoký. Pokud tomu tak není, je lepší disponovat variabilním rozpočtem.

O variabilních rozpočtech zjistíte více například v článku Petera Vatahy o přelévání rozpočtů. Peter popisuje, jak lze využít jeden budget nejen pro SEO a PPC, ale také pro UX nebo zlepšování technických parametrů webu (rychlost stránek, XML feedy …).

Určení rozpočtu pro marketing

V rámci marketingu můžete rozvíjet spoustu věcí – kromě čistého SEO a PPC můžete optimalizovat local SEO, rozšiřovat odkazové portfolio (linkbuilding) nebo vylepšovat již zmíněné UX/UI či technické parametry stránek. Jak takový rozpočet určit? Určitě jde o zkušenosti. V některých situacích je lepší mít rozpočty opravdu rozdělené, někdy je zase lepší mít částku (která vyhovuje vám i klientovi) a z té si to uvnitř firmy a jednotlivých oddělení přelévat.

Pokud budete mít na optimalizaci 1 000 korun měsíčně, žádné peníze nikam nepřesunete. A pravděpodobně ani nic neuděláte. Pokud vaše hodinovka není 50 korun. Nějaké výsledky ze SEO lze očekávat třeba za 8 – 10 000 korun měsíčně. Tzv „šolíchání“ lze dělat levněji, výsledek ale nebude takový.

V poslední době se osvědčila metoda % z obratu. Prostě klient vám pošle třeba 3 % z obratu a vy za ně pracujete. Nesmí ovšem jít o web, který stojí na samotném začátku a obraty má nulové. To vám procent nepomůže ani dvacet. Část peněz vystupujících z obratu lze tak aplikovat hlavně u větších projektů.