Budování systému zpětných odkazů není něco, co byste měli začít dělat bez důkladné přípravy a plánu. Při budování odkazů totiž nejsou všechny spojitosti na první pohled jasné a intuitivní. Existují také určité kritické oblasti, na které je potřeba  myslet. Vytvořením komplexního plánu dosáhnete lepšího výsledku a vyvarujete se zbytečných chyb. A my vám řekneme jak na to.

Jaká je vaše současná situace?

Pokud chcete mít kvalitní zpětnou vazbu z vašich stránek použijte programy jako Google Analytics popř. Toplist, které dokáží o vaší stránce a vašich návštěvnících získat spoustu užitečných dat.

Pokud již máte 10.000 (nebo více), odkazů, strategie  jejímž cílem je získat 100 a více odkazů podobné kvality, není ta nejefektivnější. Musíte se dostat na přírustek 1.000 odkazů nebo více, případně mít menší počet odkazů ovšem s odpovídající vyšší kvalitou.

Jak rozsáhlý je váš tržní prostor?

Udělejte si pečlivou analýzu vašeho trhu, zjistěte jaké stránky se zabývají stejným, nebo podobným tématem jako vy a pravidělně ty nejdůležitější stránky navštěvujte.

Jak to dělá konkurence?

Pokuste se zjistit souvislost strategie budování odkazů u vašich konkurentů. Jsou zaměření na blogy? Na zpravodajské stránky? Stránky komunitních portálů? Jaké různé strategie se u nich vyskytují a se kterými  pracují? Možná je budete chtít napodobit a vyzkoušet je taky. Nejlepší způsob jak zjistit jaké zpětné odkazy má vaše konkurence je dát vložit do vyhledávače Seznam nebo Google tento příkaz:

link:www.webkonkurence.cz

a následně se vám zobrazí seznam stránek, které na konkurenci odkazují.

Také byste měli vyzkoušet některé ze svých skvělých nápadů, na které jste dosud mysleli, ale báli jste se je vyzkoušet.  Diverzifikace při budování odkazů je nejlepší strategií – nezaměřujte se jen na jednu oblast.

Kde najdu dobré odkazy?

Kde jsou příležitosi získání odkazů vysoké kvality na váš web? Kde jsou příležitosti k nalezení velkého množství relevantních odkazů? To je jedna z nejdůležitějších složek v procesu plánování, který byste měli věnovat dostatek času.

Jaký obsah jste už umístnili a jaký byste měli umístit.

Lidé potřebují důvod k umístnění odkazu na vaši stránku. Je třeba zveřejnovat kvalitní obsah (nebo nástroje), který na vaše stránky upozorní ostatní webmastery. Pokud bude váš obsah doopravdy zajímavý, lavina kvalitních zpětných odkazů na sebe nenechá čekat.

Může nějaká forma propagace uškodit značce produktu?

Jedním z klasických příkladů velmi konzervativního obchodního jednání je,  že podnikatel nechce podporovat obsah svých stránek např. na různých warez portálech, stránkách s erotikou atd., protože to, co by musel udělat pro úspěch, není v souladu s jeho značkou. Úvahy o značce je nutné mít na paměti, aby odfiltrovávaly nápady, které se prostě k vašemu podnikání nehodí. Současně s tím je  potřeba myslet na to, že si zavřete cestu do určitých částí trhu.

Spolupráce

Vaším cílem je použít tyto informace jako celek. Některé myšlenky jsou téměř samozřejmostí.  Kontaktování lidí, kteří se odkazují na vaše konkurenty, je toho příkladem. Pokud se někdo odkazuje na vašeho konkurenta a vy máte stejně dobré (či snad lepší) produkty, služby nebo obsah, měli byste ho  kontaktovat a požádat o odkaz.

Nikdy se vám nestane, že 100 procent lidí, kteří odkazují na vaši konkurenci, vloží na své stránky odkaz i na vás, vás také  kontaktuje. Ve skutečnosti, pokud získáte odkaz od 20% lidí, tak si můžete gratulovat za úžašný výsledek.