Pravděpodobně jste již slyšeli o tom, že získávání odkazů ze směrodatných stránek je nezbytné pro váš dlouhodobý propagační plán. Dnes si tedy povíme o tom, jakým způsobem tyto odkazy získávat.

Jak to nedělat

Zjišťování jaké zpětné odkazy má konkurence a následné hromadné odesílání emailů na všechny weby které na ně odkazují s prosbou ať odkazují i na vás není řešením. Takový hromadný email bude neosobní a v žádném případě vám zpětný odkaz nezíská.

S tím souvisí skutečnost, že byste neměli upadnout do stavu, kdy se díváte pouze po ceně za získaný link. Toto hodnocení je doslova škodlivé: protože jako obchodník začnete pracovat na optimalizaci této hodnoty a budete se snažit cenu za každý link snížit. Výsledek? Získáte horší a ještě horší linky. Tudy skutečně cesta nevede.

Dále spam na fóru, spam v blogu a případně ještě nepovedená šablona pro WordPress která vypadá levně. Ujišťujeme vás, že tímto způsobem úspěchu také nedosáhnete.

Nastavte si správné cíle

Nemůžete dosáhnout vytyčeného cíle, pokud nebudete vědět, jak vlastně ten cíl vypadá a co budete potřebovat, abyste se k němu dostali. Pokud má váš hlavní konkurent tucet zabijáckých autoritativních linků, nepočítejte, že ho můžete porazit pomocí dvojice stejných odkazů. Budete potřebovat alespoň stejný tucet, a nebo ještě víc stejně kvalitních nebo lepších linků, abyste ho porazili! Musíte jít za výhrou. Dalším faktorem je, že se musíte rozhodovat centralizovaně: jeden hodnotný link může mít potenciálně 10 000x větší cenu než ty do zaspamovaného blogu.

Vytvořte obsahovou strategii

Jakmile víte, kde jsou cíle vaší kampaně, můžete se zamyslet nad tím, jak těchto cílů dosáhnout a vzbudit zájem u těch, kteří vám k tomu pomohou. Pamatujte si, že vaši klienti si vás nalinkují, pouze pokud jim nabídnete něco zajímavého. Porozumění a absorbování toho, co si vaši zákazníci přejí do vaší marketingové strategie je nesmírně důležité.

Jak moc těžké bude vytvořit vaši strategii velice závisí na velikosti a rozmanitosti cílů, které jste si nastavili sami pro sebe. Budete potřebovat poskládat dobrý obsahový a marketingový balík, chcete-li marketingový mix, abyste tuto hru vyhráli. Budete pravděpodobně potřebovat nekomerční uživatelské zkušenosti – jinak pravděpodobně nebudete schopni vytvořit dost atraktivní stránku k nalinkování.

Vytvořte kontaktní plán pro každou stránku

Pokud jednáte s autoritativními stránkami, vytvořte separátní kontaktní plány pro každou z nich. Osoba, která bude tyto subjekty kontaktovat, by měla u společnosti  strávit nějaký čas, aby skutečně porozuměla motivaci se kterou pracujete. Musí být též dostatečně zodpovědná a reprezentativní, aby byl proces získání linku úspěšně dokončen.

Musíte také  určit, jaká bude vaše výzva k publiku, kterým ho dokážete opravdu zaujmout a ohromit. Nemůžete pouze říci: „díky naší stránce získáte výhody“. Vy musíte říci: “díky naším pokročilým technologiím pracujeme s 100 000 návštěvníky denně – proto získáte,  při spolupráci s námi, nesporné výhody pro vaše podnikání“. Díky jasné výzvě a hmatatelnému argumentu výrazně zvýšíte šance na získání zpětného odkazu.

Čím více dokážete být kreativní, tím lépe. Určitě budete budovat vztahy v průběhu času. Například si všimnete, že na stránce společnosti, o jejíž link máte zájem, se nachází určitá typografická úprava. Když poté budete společnost kontaktovat, zkuste je na tuto chybu upozornit. A nemusíte ani ze začátku psát, že vám jde o jejich odkaz.

Pamatujte si, že kontakt se zákazníkem či obchodním partnerem je nejdůležitějším krokem v procesu a vyžaduje dobré myšlenky. První tři kroky tohoto procesu záleží pouze na vás a na jejich výsledku závisí úspěch či neúspěch celého jednání.

Shrnutí

Vydejte se za úspěchem nastavením správných cílů, které chcete dosáhnout, uspořádávejte váš obsah a kontaktní plány s potřebami autoritativních míst, na kterých závisí váš úspěch. Správně definovaný cíl ve vás může zanechat řadu hodně skličujících pocitů a úkolů, které bude třeba udělat, což vás může někdy zastrašit. Nenechte se tím odradit!