Restrukturalizace stránek může přivést některé velké SEO problémy. Jednou věcí je provést na webu jednoduché změny, kdy stránka na novém webu přesně koresponduje s každou stránkou vašeho starého webu. Ale je mnohem problematičtější, pokud chcete učinit zásadnější změny v rozvržení, organizaci a obsahu vašich stránek.

Pokud máte dostatečně navštěvované stránky, je množství skutečností, které jsou ohroženy, pokud stránky změní svou strukturu:

  1. Uživatelé si obvykle přidávají stránky do záložek. Když se pokusí po změně jít na tuto záložku, ujistěte se, že se dostanou tam, kam byli zvyklí.
  2. Stránky z vašeho webu objeví ve výsledcích vyhledávače. Pokud uživatel klikne na tyto výsledky hledání, bude chtít najít správný odkaz z vašich stránek.
  3. Odkazy z jiných webů na vaše stránky. Je dobré, aby se uživatelé, kteří kliknou na odkaz na jiných stránkách, který je zastaralý (byl na původní verzi stránek) dostali na ten samý obsah na stránkách nových. Ale co je jestě důležitější, je funkčnost těchto odkazů pro vyhledávací roboty. Protože hodnocení vašich stránek probíhá také podle relevantnosti odkazů na ostatních webech a počtu přístupů z nich, je důležité, abyste mysleli i na tuto možnost a zbytečně neztráceli kladné body do hodnocení.

Kontextová relevance odkazů je také důležitým faktorem. Důležité je udržet zpětné odkazy na vysoce relevantní stránky. Ztráta relevance příchozího spojení přesměrováním na nefunkční odkaz způsobí značnou ztrátu bodů při hodnocení vaší stránky. Podobně vyhledávače vynaloží hodně úsilí, aby určily, jak hluboce mohou důvěřovat prozkoumávanému webu. Množství z nich hodnotí důvěryhodnost a autoritu stránek podle toho, z jak důvěryhodných a kvalitních stránek byl nalezen odkaz na váš web.

Sečteno podtrženo: je hodně v sázce, pokud se rozhodnete pro restrukturalizaci webu. Úspěch vyžaduje plné pochopení toho, jak mapovat obsah z nové lokality na starých stránkách, a jak nastavit přesměrování (redirect 301), které přesměrovává odkazy ze starého webu na nový.

Neškudlete na tomto procesu! Je lákavé použít pravidlo 80-20, zvláště pokud máte velký web, ale pamatujte, že by to mohlo být nejdražších 20 procent ve vašem životě a ze ztráty návštěvníků už byste se nemuseli vzpamatovat.

Jak předejít problémům

  1. Kdykoli je to možné, vytvořte one-to-one mapování stránek ze starého webu na nový web. To znamená najít ty nové stránky, které jsou stejné nebo velmi podobné jako ty staré.
  2. Analyzujte všechny zbývající stránky a najděte ty, které si můžete přesměrovat do správné kategorie. Příkladem může být skutečnost, že na starém webu jste měli  pro každý produkt jednotlivou stránku, ale na nových stránkách nabídnete  pouze vyšší úroveň stránky pro tuto kategorii produktů. V takovém případě mapa stránek produktu na starém webu bude přesměrována na nově vytvořenou kategorii.
  3. Ujistěte se, že všechny ostatní stránky jsou přesměrovány do určitého místa. Pro většinu stránek jinde nezařazených bude  cílem  přesměrování hlavní stránka. Uvědomte si, že pokud jste při přestavbě webu změnili doménu, můžete také provádět catchall redirect, který odesílá všechny stránky, na které se nevztahuje výslovné pravidlo přesměrování na úvodní stránku na nových stránkách.

Pokud chcete zkontrolovat, zda-li je provázání mezi starým a novým webem v pořádku, existuje několik technik, pomocí kterých se ujistíte, že všechno funguje tak, jak má.

  • Využijte nástroje pro analýzu vašeho webu a pomocí měření návštěvnosti zjistěte, které stránky jsou na vašem webu nejnavštěvovanější. Pomocí této informace po převedení webu na novou strukturu zjistíte, zda-li neklesla návštěvnost. Pokud ano, něco je špatně.
  • Použijte Google Webmaster Tools a dostanete seznam externích odkazů, takže můžete identifikovat všechny stránky, ze kterých vedou odkazy na váš web.
  • Použijte Yahoo Site Explorer k identifikaci nejnavštevovanějších stránek v seznamu vyhledávače. Pamatujte, že nejlépe hodnocené stránky se při vyhledávání zobrazují první.

Dále se ujistěte, že vyhledávače bez potíží najdou vaše 301 přesměrování. Společným  doporučením  je aktualizace struktury stránek v určitý den a  opuštění starých stránek (staré struktury) až za určitou dobu. Pomůže to vyhledávači vidět 301 přesměrování.

Jak dlouhá doba by měla uplynout mezi zavedením nové struktury a opustěním staré? To záleží především na velikosti vašich stránek a počtu stránek, které vyhledávače procházejí na denní bázi.

Nakonec použijte Google Webmaster Tools a Live Search Webmaster Tools, abyste zjistili, ke kolika  404 chybám došlo v provozu webu. Tyto chyby mohou být znamením, že se pokoušel o vstup  na starou verzi stránek, která je již neexistuje, a že není správně přesměrována na novou.

S pomocí předchozích rad už víte, na co si při přechodu na novou strukturu musíte dát pozor a jaká jsou úskalí. Pamatujte si, že úspěch při přenosu je podmíněn pečlivou prací a je lepší udělat věci správně napoprvé, než pak polovinu odkazů opravovat.