SEO znamená dostat spoustu pohyblivých částí  setkávajících se na správné cestě do dokonalé řady, která zajistí lepší vyhledatelnost stránky na webu. I přesto existují metody, které vám pomohou zvýšit šanci na zvýšení návštěvnosti právě vaší stránky a přitom nepoužívají SEO. Těchto pět metod vám nyní přinášíme.

1. Zvýšení použitelnosti webu

Dr. Jakob Nielsen je považován za předního odborníka na problematiku použitelnosti webu. Ve své knize ” Designing Web Usability ” (kterou mnozí považují za “bibli” na použitelnost), píše, že “návrh stránek musí být zaměřen s jednoduchostí nad vše ostatní, s nejnižším možným rozptýlením a s velmi jasnou informační hodnotou, čistou informační architekturu a musí obsahovat vyhovující navigační nástroje. ” Z pohledu SEO je to jasný pohled.. Pokud stránky nejsou pro lidské uživatele přátelské, jsou obvykle ještě mnohem více nepřátelské vyhledávacím robotům a  pavoukům.

Zpravidla platí, že zvýšení využitelnosti také zahrnuje zlepšování informační architektury webu, což samozřejmě pomůže webu snadné provázání a často zvýší potenciál pro pevné vnitřní propojení.

2. Spolupráce s ostatními marketingovými týmy

Množství  SEO projektů se stane obětí “marketingu ve vakuu“. Týmy pracující na SEO by měly pracovat společně s dalšími marketingovými týmy, aby bylo zajištěno, že web bude nejen dobře technicky zpracovaný, ale i marketingově úspěšný a pro návštěvníky atraktivní.

3. Tradiční snaha začlenit PR do plánu SEO

Tiskové zprávy by měly být na webu společnosti optimalizovány tak, aby byly lehce vyhledatelné pomocí vyhledávačů.  Opět platí, že tento problém vyžaduje zapojení SEO týmu, a to zejména v oblasti distribuce textů a umístění správně strukturovaných hypertextových odkazů v článku na příslušné stránky na webu.

Jedna z předních firem v oblasti SEO nedávno posílila tým odborníkem s více než 18 letou praxí v oblasti public relations. Úspěchy a růst prodeje na sebe nenechaly dlouho čekat. Je tedy jasné, že pokud chceme úspěšně aplikovat SEO od plánu řízení vztahů s veřejností, je nezbytné, abychom v týmu svých lidí něměli pouze odborníky na oblast SEO, ale i na oblast PR. Ostatně vedoucí většiny SEO firem dělají to samé. Je tedy zřejmé že význam této taktity velmi rychle roste.

4. Monitorování a posílení komunit

Každé průmyslové odvětví má online komunitu určité velikosti. Některá odvětví – například cestovní ruch- mají doslova tisíce fór a blogů, kde klienti diskutují o spokojenosti s určitou destinací či kvalitou služeb určité cestovní agentury. Důvtipní obchodníci mohou využít těchto platforem, tím že se stanou jejich aktivními účastníky, aniž by bylo nutno použít ”spamu” nebo jiné  invazivní metody. Získají tak tažnou sílu v žebříčcích jako přímý důsledek této strategie.

Navíc je na těchto stránkách množství obsahu, který vytvářejí přímo uživatelé, o produktech či službách, které se týkají dané probírané problematiky v těchto komunitách. Tyto diskuze poskytují jak cennou zpětnou vazbu pro jemnou úpravu aktuální nabídky a služeb, stejně jako vynikající základ pro výzkumné a vývojové činnosti v oblasti toho co zákazníkům schází a co bychom tedy mohli „na základě jejich přání“ vyrobit. Protože zákazníci dokáží velice dobře ocenit skutečnost, když výrobce přijde s takovým výrobkem či službou, po které již dlouho toužili, a prozatím ji nikdo nenabízel.

5. Udržujte pravidelně aktualizovaný a „čerstvý“ obsah

Pro některé organizace, je těžké aktualizovat obsah v pravidelných intervalech. Například společnost, která prodává jeden druh zboží, které nezastarává (například květiny) nemá zdánlivě žádný důvod aktualizovat obsah svých stránek. To je ovšem velká chyba. I prezenatace společnosti, která má stálý sortiment by se měla obměňovat. Pokud totiž návštěvník pozná, že web není už nějakou dobu obměňovaný a „nic se na něm neděje“, získá pocit, že společnost, která ho vlastní je také poněkud neaktuální a půjde radši ke konkurenci.

Dokonce, i když jste nikdy nepracovali se  SEO, je pravděpodobné, že zkvalitnění obsahu  a pravidelné aktualizace, vám mohou pomoci získat lepší pozici na  žebříčku hodnocení stránek. Pokud budete využívat výše uvedených 5 rad nad rámec tradičních SEO metod je téměř jisté, že získáte trvalý úspěch a vysokou návštěvnost pro váš web.