SEO restart je každoročně pořádanou akcí agenturou Medio a zaměřuje se na všechny SEO konzultanty a markeťáky. V průběhu dne je na programu kolem 12 přednášek od známých i méně známých tváří. Za pochvalu stojí také uvádění celé akce Filipem Podstavcem – perfektně připravené a zábavné.
Jaké to bylo letos?
Nejlepší přednášky
Vezměme si to nejlepší, co na SEO restartu 2017 zaznělo. Komplexních reportů existuje mnoho, proč se nepustit do nějaké rychlovky a vybrat to nejlepší?
Jan Tichý a SEO v multichannel světě
Honza Tichý mluvil o spoustě věcí, ale mezi ty nejdůležitější patřilo cílení SEO. Ne vždy je totiž ideální volbou a je lepší vyzkoušet PPC nebo sociální sítě.
- SEO nemá smysl cílit na nákupní fázi DO (z frameworku STDC) – nákupní fázi je lepší přenechat PPC
- 80 % všech dotazů je spíše informačních – SEO má význam tam
Prezentace:
Překlad textů – kde je výkon? – Martin Kůra
Martin je známý svým zaměřením na zahraniční trhy – opravdu jim rozumí. Na SEO restartu 2016 mluvil o hreflang tagu, nyní o překladech.
Důvodem, proč mít správně přeložený web, je:
- vyhnete se informacím, které nikoho nezajímají nebo je nikdo nehledá
- zvolíte správná klíčová slova
- vyberete správná CTA tlačítka
- texty nebudou mít cizokrajný nádech
V procesu tvorby textu v mutaci by měl být překladatel, někdo kdo oboru rozumí a ideálně rodilý mluvčí. Velmi důležitou položkou je finální korektura textů, kde se zohlední i regionální výrazy nebo kulturní modifikace.
-> Více k jazykovým překladům z přednášky v článku Petra Krauze.
Prezentace:
Milan Fiala o Deutsche SEO
V Německu vše funguje trochu jinak – když myslím vše, platí to i pro SEO.
- důležitá je důvěra ve firmu, pak kvalita a cena je na třetím místě
- doprava bezpodmínečně zdarma (i za cenu, že bude vyšší cena produktu)
- je nutné mít 100% přeložený web, nejlépe německé sídlo firmy nebo německou společnost
- důležité jsou neměcké certifikáty – slovy Milana – „Čím více certifikátů, tím více Deutsch.“
- povinné impressum, vyřešená právní stránka podnikání a ochrana osobních údajů
V Německu chodí téměř 50 % uživatelů přes telefon – podmínkou je tak responzivní verze. Mezi další důležité položky v německém SEO je zápis na Wikipedii (jednodušší, než v ČR), lokální SEO a výběr domény (ideálně .de, žádné .cz/de).
Průměrná cena SEO v Německu – hodinovka 75 – 150 Eur, klíčovka kolem 1 000 Eur, SEO analýza webu od 1 000 do 6 500 Eur.
Prezentace:
Zdroje a odkazy na kompletní reporty
- https://blog.spotibo.com/seo-restart-2017/
- http://www.petrkrauz.com/probehl-seo-restart-2017-jaky-byl/
- https://www.antstudio.cz/blog/seo-restart-2017-postrehy-a-zajimavosti/
- http://danielg.cz/seo-restart-2017/
- http://www.unikum.cz/blog/seo-restart-2017-menej-teorie-viac-praxe/
- http://getfound.cz/blog/konference-seo-restart-2017/