SEO restart je každoročně pořádanou akcí agenturou Medio a zaměřuje se na všechny SEO konzultanty a markeťáky. V průběhu dne je na programu kolem 12 přednášek od známých i méně známých tváří. Za pochvalu stojí také uvádění celé akce Filipem Podstavcem – perfektně připravené a zábavné.

Jaké to bylo letos?

Nejlepší přednášky

Vezměme si to nejlepší, co na SEO restartu 2017 zaznělo. Komplexních reportů existuje mnoho, proč se nepustit do nějaké rychlovky a vybrat to nejlepší?

Jan Tichý a SEO v multichannel světě

Honza Tichý mluvil o spoustě věcí, ale mezi ty nejdůležitější patřilo cílení SEO. Ne vždy je totiž ideální volbou a je lepší vyzkoušet PPC nebo sociální sítě.

  • SEO nemá smysl cílit na nákupní fázi DO (z frameworku STDC) – nákupní fázi je lepší přenechat PPC
  • 80 % všech dotazů je spíše informačních – SEO má význam tam

Prezentace:


Překlad textů – kde je výkon? – Martin Kůra

Martin je známý svým zaměřením na zahraniční trhy – opravdu jim rozumí. Na SEO restartu 2016 mluvil o hreflang tagu, nyní o překladech.

Důvodem, proč mít správně přeložený web, je:

  • vyhnete se informacím, které nikoho nezajímají nebo je nikdo nehledá
  • zvolíte správná klíčová slova
  • vyberete správná CTA tlačítka
  • texty nebudou mít cizokrajný nádech

V procesu tvorby textu v mutaci by měl být překladatel, někdo kdo oboru rozumí a ideálně rodilý mluvčí. Velmi důležitou položkou je finální korektura textů, kde se zohlední i regionální výrazy nebo kulturní modifikace.

-> Více k jazykovým překladům z přednášky v článku Petra Krauze.

Prezentace:


Milan Fiala o Deutsche SEO

V Německu vše funguje trochu jinak – když myslím vše, platí to i pro SEO.

  • důležitá je důvěra ve firmu, pak kvalita a cena je na třetím místě
  • doprava bezpodmínečně zdarma (i za cenu, že bude vyšší cena produktu)
  • je nutné mít 100% přeložený web, nejlépe německé sídlo firmy nebo německou společnost
  • důležité jsou neměcké certifikáty – slovy Milana – „Čím více certifikátů, tím více Deutsch.“
  • povinné impressum, vyřešená právní stránka podnikání a ochrana osobních údajů

V Německu chodí téměř 50 % uživatelů přes telefon – podmínkou je tak responzivní verze. Mezi další důležité položky v německém SEO je zápis na Wikipedii (jednodušší, než v ČR), lokální SEO a výběr domény (ideálně .de, žádné .cz/de).

Průměrná cena SEO v Německu – hodinovka 75 – 150 Eur, klíčovka kolem 1 000 Eur, SEO analýza webu od 1 000 do 6 500 Eur.

Prezentace:


Zdroje a odkazy na kompletní reporty