Poslední inovací u reklamních formátů Facebooku jsou kolekce zobrazující se pouze v mobilních zařízení.

Co jsou to kolekce?

Jedná se o imerzivní reklamní formát pro mobilní zařízení, který spojuje obrázek nebo video s produktovým katalogem. Ten pak dále odkazuje na inzerentovu webovou stránku nebo do aplikace. Prozatím není možný přímý nákup produktů přes Facebook, ale je dost možné, že to bude další jeho krok.

Jak vypadají kolekce?

Mezi běžnými organickými příspěvky poznáte reklamy s kolekcemi tak, že pod kreativou standardních newsfeedových rozměrů najdete další čtyři menší karty s vybranými produkty. Hlavní kreativa je statická, takže do ní lze doplnit obrázek nebo video.

Zdrojem produktů pod hlavním obrázkem je vybraný produktový katalog neboli produktový set. To, jaké čtveřice produktů se zobrazí, záleží buď na vás samotných, nebo to klidně můžete nechat na algoritmu Facebooku. V druhém případě je zapotřebí jen to, abyste si vybrali základní bázi – produktový set s minimálně 8 a maximálně 50 položkami.

Výpis všech produktů

Po prokliknutí na kteroukoliv část reklamy se vám otevře kompletní výpis všech produktů z vašeho výběru. Výpis je datově úsporný a v okamžiku zobrazení reklamy je již přednačtený. Jeho zobrazení je plynule a to i při pomalejším internetovém připojení.

Filozofie kolekcí

Tyto kolekce jdou vstříc dobrým výsledkům tím, že mohou snáze zaujmout uživatele, protože vypadají jinak než klasické standardní příspěvky či reklamy. Dále jsou kolekce také velice přehledné a snadno použitelné i na mobilním zařízení. Podobají se například canvasové reklamě, které také částečně suplují plnohodnotný mobilní web. Částečně jen proto, že v případě zájmu o konkrétní produkt je nutné nákup a placení dokončit na konkrétním e-shopu.

Kolekce jsou opravdu dobrým způsobem, jak ukázat své produkty uživatelům na Facebooku. Avšak neznamená to, že když začnete používat reklamy s kolekcemi, že bude mít automaticky vyhráno. Jako u ostatních příspěvků a reklam, tak i u kolekcí záleží:

  • na konkrétní nabídce,
  • na tom, jak si pohrajete s výběrem vlastního produktového setu,
  • na účelu kampaně,
  • na dalších okolnostech.

V některých případech se dokonce kolekce v porovnání s jinou mobilní reklamou nemusí vyplatit. Takže u každého e-shopu je třeba porovnávat a zkoumat, které reklamy fungují a které nikoliv.

Více informací na https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-collection