Přesměrování stránky se nejčastěji nastavuje tehdy, když na původní URL smažeme obsah – vznikne tím stránka 404. Logicky bychom se odstraňování obsahu a následným redirectům měli vyhnout.

Nutnost přesměrování není však devízou pouze stránek 404. Přesměrování se tvoří také v případě nastavení HTTPS nebo při nasazování nové verze webu (některé kategorie nejsou třeba). Návodů na správné přesměrování např. v htaccessu najdete na internetu spoustu. Věnujme se také trochujiným pohledům.

Pohled kodéra

Přesměrování nastavuje nejčastěji kodér, junior programátor – prostě někdo, kdo se v tom vyzná a nezabere mu nastavení redirectu půl dne.

„404 -> přesměrování -> vše funguje -> jdu od toho.“

Tímto způsobem se na to spousta lidí kouká. Co ale dopad na SEO, PPC … To je důležité.

Zbytečná přesměrování

Velice často se nastavují přesměrování webů podle aktuálních trendů. Pokud si klient usmyslí, že se mu koncovka .html nelíbí a chce mít URL bez koncovek, webdeveloper by ho měl zastavit. Kromě přesměrování těchto koncovek v URL se také redirectují URL s lomítky na URL bez lomítek – to je ovšem to nejzbytečnější přesměrování, které lze udělat. URL se změní, lidem to nepomůže a vy si můžete organickou návštěvnost kompletně zrušit.

Redesign webu

Na SEO restartu 2016 jsme byli na přednášce Pavla Ungra. Pavel mluvil o redesignu webu a ukazoval grafy, jaký nárůst měl redesign webu za následek. Při redesignu se však kompletně měnily všechny URL, grafika, struktura webu – nebyl to tedy tak moc redesign, jako spíše tvorba úplně nového webu.

Pokud redesignujete web, věnujte se spíše grafice a UX. Neměňte URL.

Nastavení HTTPS

Nastavením přesměrování z HTTP na zabezpečený ceritifkát HTTPS se URL sice mění, vyhledávače si s tímto trendem dokáží poradit. Nakonec získáte možná malé plus (i když se rychlost načítání o trochu sníží).

Pokud nastavujete přesměrování na HTTPS, nesmíte zapomenou na úpravu cílových URL v PPC (kvůli řazení pod kanál Direct v GA). Současně s tím byste se měli věnovat úpravám odkazů ve feedech, zápisech Local SEO nebo u TOP odkazů. Na tyto změny je lepší chvilku počkat – tedy upravovat odkazy v různých článcích třeba 3 – 4 týdny po nastavení přesměrování.

Důsledky přesměrování

Největším problémem přesměrování je částečná ztráta kvality odkazového portfolia. Ztrátou kvality se nejspíše sníží pozice ve vyhledávání – na dlouhou dobu můžete ztratit velkou část organické návštěvnosti.

Petr Krauz, ANT studio