, ,

Jaký obsah na webu tvořit?

Máte webové stránky a přemýšlíte nad obsahem? Jaký by měl být, aby zaujal vaše zákazníky? V dnešní době čím dál více firem propojuje svůj e-shop spolu s blogem. Pokud i vy toto propojení plánujete, ale nevíte si rady s tématy článků, pokračujte ve čtení. Víte, jaké existují typy obsahu?

Vymýšlení témat článků

Stále více firem se snaží vytvářet další obsah na svém webu. Ve většině případů to bývá blog s různými tipy a radami kvůli podpoře svého e-shopu. Mnohým se ale také stává to, že to nepřináší žádný efekt (např. v návštěvnosti, prodeji produktů/služeb apod.). Problém spočívá v tom, že jsou témata na články často vymýšlena nahodile, bez rozmyslu a ucelené koncepce. Pak se provozovatelé e-shopu a blogu diví, že to nemá téměř žádné efekt.

Obsahový marketing vyžaduje dlouhodobou strategii. Je třeba si dopředu ujasnit, pro koho budou články určeny a odpovědět si na to, proč by lidé měli přijít na váš web. Obsahový marketing nespočívá jen v tom, že budete psát pravidelně články, které vás napadnou. Je důležité se zamyslet, jaké informace chcete čtenářovi předat, zda jsou pro něj užitečné a zda je hledají. Pokud u vás najdou pravidelně články, které jim odpoví na jejich problémy nebo jim poskytnou užitečné informace, zvyknou si k vám chodit na vaše stránky a postupně si k vám vybudují důvěru.

Proto si udělejte jasno v následujícím:

  • kdo jsou vaši zákazníci
  • co vaše zákazníky zajímá

Na základě těchto informací můžete začít vymýšlet vhodná témata pro nové články.

Jaké typy článků publikovat?

Teď se dostáváme k tipům, jaké typy článků vlastně na svém webu publikovat, které by vám mohli pomoci se zvýšením návštěvnosti.

1. Osobní zkušenost a recenze

Je jedno, jestli prodáváte kosmetiku nebo cestovní zájezdy. Důležité je na web doplnit kromě klasické obecné „omáčky“ něco navíc. A tím je právě osobní zkušenost. Napište recenzi na konkrétní produkt, nebo doporučte tipy na zajímavá místa, restaurace, památky apod. v konkrétní destinaci.

Pod recenzemi můžete vytvořit prostor pro konverzaci čtenářů, kde budou moci sdílet své zkušenosti s daným produktem nebo poskytnout další zajímavé tipy na různá místa na dovolené atd.

2. Užitečné informace, které se hledají

Zaměřte se také na poskytnutí důležitých informací, které čtenáři hledají. Pokud nabízíte zájezdy i do zemí, kde je nutné vyřídit víza, nebo do zemí, kde se lidé neobejdou bez očkování, napište o tom a poskytněte tyto cenné rady svých čtenářům. Zahrnout můžete i články, jak se zachovat při krádeži zavazadel, jak jednat s úřady v dané zemi, na co si dát pozor apod.

Návody/tutoriály

Návody a tutoriály jsou lidmi hodně často vyhledávány. Máte e-shop? Pak zkuste na svůj blog psát články o tom, jak správně produkt vybrat nebo zkuste různé návody se zacházením s konkrétním produktem. Elektronika? Použití, aplikace, instalace, opravy, příslušenství .. je toho mnoho.

Sdílení svého know-how

Většina firem se bojí odhalit svá tajemství. V tomto případě však stačí poodhalit jen část různých postupů a přínos pak bývá výrazný. Vy si tak vybudujete status specialisty, navíc takovýto obsah bývá mezi uživateli často hodně sdílen.

Novinky

Obsah mohou tvořit také novinky, které uživatele často zajímají. Pokud se tedy specializujete například na elektroniku, vaše potenciální čtenáře bude zajímat, jak si konkrétní produkt vybrat.

Tipy, na co při vymýšlení témat nezapomenout:

  • Vědět, kdo jsou vaši typičtí zákazníci a co je zajímá.
  • Zaměřte se na užší okruh témat a podrobněji než naopak.
  • Udělejte si analýzu klíčových slov, na která byste měli v článcích mířit.
  • Inspirujte se u konkurence a to nejen proto, v čem být lepší, ale také na jaká témata lidé reagují.
  • Navštěvujte diskuzní fóra, kde se můžete jednoduše dozvědět, co by vaše potencionální zákazníky mohlo zajímat.

Další druhy obsahu, co můžete nabídnout

Kromě článků můžete svým čtenářům nabídnout i další druhy obsahu.

  • Infografiky, obrázky, fotky – jedná se o oblíbený typ obsahu, lidé je rádi sdílí. Infografiky mohou být vtipné a zároveň informativní. Fotografie jsou důležité všude (např. jak vypadá konkrétní produkt) a obrázky jsou zase vhodné do různých návodů a tutoriálů.
  • Tvorba videa – jistě víte, že internetoví uživatelé bývají líní. I článek je třeba si přečíst. Řešením může být video, u kterého uživatelé nemusí vynaložit žádnou námahu, proto je vhodné vytvořit video obsah na ukázky produktů, reportáže z cest, různé návody atd.
  • E-booky a newslettery – jsou skvělým způsobem, jak udržet kontakt se stávajícími zákazníky, a zároveň díky tomu získat nové.

Typů internetového obsahu je samozřejmě více, v tomto článku jsme tedy shrnuli ty nejčastější podoby.