,

Květnový oběžník z digitálního světa 2017

Vysvitlo nám sluníčko, léto se blíží a my přinášíme další novinky ze světa internetového marketingu. Tentokrát jsme se zaměřili na novinky u sociálních sítí.

Správce reklam konečně umožňuje duplikovat reklamy

Ti uživatelé, kteří nepoužívají Power Editor, případně spouštějí jen jednu kampaň a více jim vyhovuje Správce reklam, určitě uvítají poslední update od Facebooku. Konečně se může v rámci Správce reklam duplikovat reklama.

Duplikovat můžete celou kampaň, sadu reklam nebo samotnou reklamu. Můžete tak stejné nastavení cílové skupiny včetně všech specifických nastavení použít pro víc reklam apod. Zároveň se Facebook začíná učit běžné nastavení reklamy a doporučuje ho při vytváření dalších sestav.

Zdroj: https://www.facebook.com/business/help/209669919072999

Lidé nakupují on-line nejvíce za nepříznivého počasí

Průzkum Shoptetu trvdí, že lidé nejvíce nakupují on-line za špatného počasí, a to o více než 20 procent, než když je venku hezky. V letních měsících musí e-shopy vynaložit mnohem větší úsilí, aby své zboží prodali. Zároveň v letních měsících roste počet uživatelů používajících pro nákupy mobilní telefon.

Zdroj: https://www.lupa.cz/clanky/esopak-dorucovani-o-vikendu-ano-nebo-ne-dopravci-versus-e-shopy/

Na Instagram už je možné nahrávat fotky i z počítače

Instagram díky poslednímu malému updatu umožňuje poprvé v historii nahrávat obrázky přímo z počítače. Můžete k tomu využít mobilní web Instagram.com. Nic nebrání tomu, abyste si mohli zobrazit mobilní verzi na počítači a začali přispívat. Do teď nebylo možné oficiálně nahrát fotografie na Instagram jinak než přes mobilní aplikaci.

Zdroj: https://www.zlesamilos.cz/na-instagram-uz-je-mozne-nahravat-fotky-i-z-pocitace/

Inzerce na Instagramu

Facebook navázal na úspěšný nástroj “Průvodce pro reklamy na Facebooku” https://www.facebook.com/business/products/ads, kde si můžete vyzkoušet všechny možnosti reklamy na Facebooku a připravil podobnou stránku i pro Instagram.

Naleznete ji na adrese https://business.instagram.com/advertising a můžete si zde prohlédnout všechny možnosti inzerce na Instagramu včetně příkladů z praxe. Zatím se můžete podívat na 4 případové studie z různých oborů.

Facebook oznámil čtvrtletní výsledky, opět vzrostl počet uživatelů

Mark Zuckerberg z Facebooku na začátku května oznámil čtvrtletní výsledky jeho sociální sítě. Opět se podařilo překvapit všechny analytiky, kteří takový nárůst uživatelů a tržeb neočekávali. Počet uživatelů vzrostl na víc než 1,9 miliardy lidí a z nichž každý den se na Facebook připojuje víc jak 1,3 miliardy.

Tržby z reklamy vzrostly o víc jak polovinu. Čistý zisk se zvýšil o 77 procet na 3,1 miliardy dolarů. Počet uživatelů se zvýšil o 17 % a 90 % uživatelů se na Facebook připojuje přes svůj mobilní telefon nebo tablet. Vzrostl i počet uživatelů na Instagramu na 700 milionů a na WhatsApp na víc jak 1,2 miliardy a Messengeru na také víc jak 1,2 miliardy uživatelů.

Instagram spustil Location a Hashtag Stories

Instagram v posledním updatu přišel s novinkou, a to Location a Hastag Stories. Nový nástroj seskupuje všechny veřejné Stories uživatelů na základě lokality nebo vybraného hashtagu.

  

Pokud například vyhledáváte hashtag #prague nebo lokalitu Praha, tak Instagram spojí dohromady všechny Stories, které v dané lokalitě nebo pod vybraných hashtagem lidé sdílejí do jednoho profilu.

Nejčastější chyby v XML

Mnoho tipů a  řadu chyb ve feedech  od srovname.cz. Sepsali je do rozsáhlého článků, který má za cíl pomoci všem majitelům e-shopů. Je psaný obecně a použitelný pro všechny srovnávače (Heureka, Zboží.cz,..).

Článek je volně k užití a publikaci dále. Pokud “nás – srovname.cz”  uvedete jako zdroj, tak nás to moc potěší: https://blog.srovname.cz/2017/05/xml-feedy/