,

Emotikony na sociálních sítích

Emotikony jsou v dnešní době součástí on-line světa. Doplňují se nejen do soukromých zpráv, ale také do příspěvků na sociální sítě, do newsletterů nebo do pracovních e-mailů. Jenže jak takové emotikony používat správně?

Proč ANO emotikonům?

Emotikony patří k jedinému univerzálnímu jazyku, kterému každý rozumí a každý ho umí používat. Emotikony totiž dokáží přesněji vyjádřit, co chce člověk říci a ostatní to díky nim lépe pochopí. Navíc vám pomáhají vyhnout se tzv. efektu negativity. Při psané komunikaci totiž máme tendenci zprávu vnímat negativněji, než byla původně myšlena. Podle Help Scout proti němu zabojujete používáním vykřičníků a emotikonů.

Dále je vědecky dokázáno, že když se díváme na usměvavou tvář on-line, v mozku se nám aktivují tytéž části jako kdybychom se dívali na reálný lidský úsměv. Podobné je to i s emotikony, které znázorňují reálný předmět.

Na sociálních sítích emotikony použité v postech prokazatelně zlepšují zapojenost uživatelů. Na Instagramu je míra interakce příspěvků oproti těm bez nich vyšší o 17 %. U Facebooku dosahují posty s emotikony o 33 % vyšší míry sdílení, o 33 % více komentářů a o 57 % více like.

Emotikony na sociálních sítích i mimo ně

Jak správně používat emotikony v byznys komunikaci?

1. Zjistěte svoji cílovou skupinu

Pokud děláte marketing už nějakou dobu, tak jistě víte, že je třeba znát svou cílovou skupiny a každým způsobem komunikace se přibližovat konkrétním personám, které reprezentují vaše zákazníky. Podle toho pak zjistíte, v jaké míře můžete emotikony využívat.

Dobrým pomocníkem, jak zjistit, jestli je vhodné ve vašem případě emotikony používat, je, když budete sledovat způsob, jakým zákazníci s vámi komunikují. Používají u příspěvků emotikony, píší vám e-maily, komentují na sociálních sítích? Pokud ano, tak je zařaďte do vaší komunikační strategie.

Na mladší publikum zapůsobíte používáním různorodých smajlíků. Inspiraci naleznete na těchto stránkách:

U těch starších lidí postačí vyjádření emocí pomocí usmívajících nebo mrkacích smajlíků.

2. Nepodceňte přípravu a pochopte význam emotikonů

V dnešní době emotikony nahrazují zkratky v esemeskách a chatu. Než je však začnete používat, měli byste si uvědomit, že některé nevinné emotikony mohou mít skrytý význam. Což může vést k nepochopení a to i u nevinných smajlíků. Dávejte si i pozor, jak se jednotlivé smajlíci zobrazují. V některých případech to může dopadnout špatně.

3. Nenahrazujte jimi význam slova ve větě

Určitě nepoužívejte emotikony jako náhradu za slova, neboť by ostatní nemuseli pochopit, co tím chcete říct. Dalším důvodem je, že pokud použijete smajlíka, který není podporován v určitém prohlížeči či v aplikaci, pak by se místo něj zobrazil prázdný obdélník a zákazník by už vůbec nepochopil kontext.

4. S emotikony to nepřehánějte

V malém množství dokážou emotikony dobře posloužit a v opačném případě mnoho emotikonů škodí, pokud to s nimi přeženete. Tím pak můžete vaše fanoušky znechutit a odstranit.

Přečtěte si o dalších nástrojích internetového marketingu.