, , ,

Prosincový oběžník z digitálního světa 2016

Vítáme vás v roce 2017! Ano, i tento rok vám budeme přinášet novinky ze světa internetu. #stayintouch


Rozsáhlá studie o faktorech, které mají vliv na výsledky hledání na Google od Searchmetrics.

V článku rychle najdete pár faktorů a rozhodnete se, jestli si přečtete celou studii. V upoutávkovém článku píší, že vyhodnotili prvních 20 výsledků pro 20 000 slov. Nehodnotili jen URL, klíčová slova v titulku a další on-page faktory, ale i délku obsahu, průměrnou dobu na stránce, míru okamžitého opuštění a podobně.

Budoucnost bude ve zlepšování obsahu a posilování značky.

Jak vypadá výsledek dvouleté práce na webu klienta?

SEO není otázkou týdnů nebo měsíců, ale spíše let. Takhle vypadá výsledek víc jak dvou let on-page i off-page intenzivní práce na webu klienta v silně konkurenčním oboru stavebnictví a bydlení. Nárůst na všech pozicích u stovek klíčových slov a meziroční nárůst návštěvnosti webu o 75 % při zvýšení tržeb o 52 %.

John Mueller z Googlu doporučuje načítání stránky do 3 sekund

John Mueller na svém Twitterovém účtu 26. listopadu doporučil, aby se načítání stránky pohybovalo v rozmezí 2-3 sekund. Můžeme z toho vyvodit, že Google začne rychlosti načítání stránky přisuzovat mnohem větší důležitost, než tomu bylo doposud. Důrazněji hodnotit weby při doručování reklamy začíná už i Facebook, jak jsme psali v předchozím oběžníku.

Živé zobrazení návštěvnosti na Google

Google nasadil podle GPS v mobilních telefonech rozšíření do zápisů Google Moje firma – tedy detailu pobočky firmy. Podle tohoto rozšíření můžete vidět ke stávajícím údajům o návštěvnosti také aktuální vytížení pobočky. Bylo by dobré tyto údaje ověřit, ale lze se tím poměrně dobře orientovat – Alza.cz má například ve 12:00 30.12.2016 nadprůměrně vytíženou prodejnu. Bude tak lepší prodejnu navštívit po novém roce 🙂

Návštěvnost online na Google Business

HTML headings checker

Máme pro vás nástroj pro kontrolu nadpisů na stránce – respektive jejich sémantiky -> http://www.seoreviewtools.com/html-headings-checker/. Stačí zadat URL a nástroj vám zobrazí všechny nadpisy a jejich hodnotu H. Nástroj nepodporuje diakritiku, ale s tím se dá pracovat.

Google může i nemusí spustit JS při procházení webu

https://www.stephanboyer.com/post/122/does-google-execute-javascript – Při nasazení JS pro lazyloading je sice Google schopný obsah načíst, ale nemusí. Zrychlení webu by se tak mělo provádět všelijak, lazyloading až na konec.

Kauza BWM Invelt vs. Youtubeři aneb marketingový průšvih roku

Pokud vám to ještě uniklo, tak kauza mezi společností BMW Invelt a Youtubery patří k největším marketingovým průšvihům za posledních několik let. Překonává i takové excesy jako “doprava zdarma” od KFC a mnohé další.

Jak tato kauza začala? BMW Invelt se rozhodlo spolupracovat s Youtubery, proto marketingový manažer rozeslal e-mail několika youtuberům s nabídkou.

Na tom by nebylo nic až tak divného, ale podmínky jako maximální nájezd 500 km, omezení nákladu na 30 Kg, aby nedošlo k poškození tlumičů nebo negativní recenze na konkurenci,  zvláště pak trojici Audi, Škoda a Volkswagen, pod pokutou měli zapovězeny jízdy mimo Prahu, tak jsou už hodně za hranou. Teď už se přidaly i výhrůžky.

Skvělá reakce marketingového oddělení ŠKODA Česká republika, takhle se to dělá.

Řeakce Škoda Auto na kauzu BMW Invelt

Krásně se v této “kauze” potvrdil tzv. Streisand effect, kdy lidé z BMW Invelt a BMW Česká republika se k celé kauze postavili stylem, že žádné takové e-maily neposílali, vůbec nezvládli krizový marketing a že se nenatočilo žádné video, kde by o sobě youtuberka tvrdila, že je BMW Ambassador apod. Teď už o tom nepíšou pouze odborníci z marketingu, ale i běžná média.

Kauza Invelt: Údajné e-maily od BMW jsou upravené, tvrdí programátor

Na určité chyby v e-mailech upozornil programátor Jakub Bouček. Také údajný výhrůžný e-mail, který jim měl po zveřejnění aféry od manažera přijít, byl odeslán ze schránky, do níž má přístup sám FreeScoot. Více v článku na ihned.cz:

Kauza už se šíří i virálně:

Zjištění návštěvnosti konkurenčních webů

Na webu https://www.similarweb.com/ si můžete zjistit přibližnou návštěvnost webů, kde nemáme přístup do GA. Výsledky nejsou přesné, ale zjistíte, zda-li se jedná o návštěvnost o desítkách, stovkách nebo tisících atd. Chce to ještě otestovat, ale návštěvnost poměrně správně určuje podle mých průzkumů u webů s návštěvností kolem 10 – 15 000 měsíčně.

Fotografie zdarma

Pro stahování obrázků lze využít buďto placené databáze nebo ty zdarma. Dost často dokonale vystačí obrázky bezplatné. Stahovat je můžete z webů, které jsou vypsány v seznamu:

Víte, jak vybrat správné fotografie na váš web?

Nebo chcete využít stažené obrázky pro sociální sítě? Jejich rozměry na:

Petr Krauz | ANT studio