Každý měsíc se toho stane příliš mnoho, abychom mohli všichni sledovat vše. To nejdůležitější najdete za měsíc říjen v říjnovém oběžníku!
TIP: Odhalte tajné dokumenty konkurence
Možná se vám to zdá nepravděpodobné, ale mnoho firem má interní dokumenty s citlivými údaji uložené přímo na webových stránkách. Ačkoliv jsou tyto dokumenty na první pohled skryty, roboti vyhledávačů se kvůli nedůslednosti správců stránek mnohdy dostanou i do těch nejtajnějších koutů webu. Díky znalosti operátorů v rámci využití vyhledávačů můžete takto skryté dokumenty často snadno odhalit a dostat se tak k informacím, které odhalí vaši konkurenci na dřeň.
Jak na to? Stačí do vyhledávače zadat site:domenakonkurence.cz filetype:xls interní
Můžete zde měnit typ souboru (pdf, doc) a také klíčové slovo, podle kterého vyhledávat (tajné, soukromé, atd.). Samozřejmě takto můžete vyhledat všechny dohledatelné soubory.
Namísto 10 organických výsledků pouze 8,5
Z různých uživatelských testování vyplynulo, že v organickém vyhledávání na Googlu najdeme namísto původních 10 výsledků pouze 8,5 záznamů. V průměru. Samozřejmě.
Výsledky stále častěji totiž doplňují Google Mapy, obrázy, videa nebo automatické odpovědi. Kromě dřívějších úprav v PPC výsledcích je to další odhalení, které SEO konzultantům znepříjemní jejich práci. Ale naštěstí “jen” o 15 %.
Více informací o změnách ve vyhledávání najdete na http://www.petrkrauz.com/google-upravuje-pocet-organickych-vysledku/.
Aktualizace reklamního formátu Facebook Canvas – jednodušší vytváření, lepší cílení a analyzování
Facebook svůj nejatraktivnější reklamní formát už neumožňuje spouštět pouze jako mobilní reklamu, ale už i jako organický příspěvek na zdi stránky. Teď se zaměřil na snazší vytváření formátu Canvas a jeho používání.
Co je nového?
- jednodušší remarketing
- rozšíření možností cílení
- nové metriky vyhodnocování úspěšnosti – měření jednotlivých částí Canvas reklam
- nové šablony, jednodušší forma vytváření a nové prostředky
- nové prvky – carousel, 360 videa nebo odkazy na další Canvas reklamy
Facebook designéři uvolnili firemní prototypovací nástroj
Kdo si chce vyzkoušet celkem jednoduché prototypování ( pořád mi to více sedí na mobilní appky ) tak Facebook uvolnil Origami – app pro designery mobilních aplikací ( jdou i weby ). Hezký efekty, výsledek je téměř nerozeznatelný od ostrého weby nebo aplikace.
Google vydal vlastní font NOTO
Google pro designery po dlouhé době vydal font (https://www.google.com/get/noto/), na kterým pracoval on sám. Podpora všech jazyků, několik řezů písma. Vypadá dobře.
Patterny v SVG
Vzorky na pozadí jsou in, ale jen když se vhodně použijí a ne všude to vypadá dobře. Tady (http://www.heropatterns.com) je menší knihovna patternů v SVG formátu. Od doby, kdy tuto knihovnu spustili, jich tam pár přibylo, a vypadá to, že se bude rozšiřovat.
Barevné palety
Na webu jednoho z předních designerů webů jsme narazili na jeho palety barev. Je jich tam asi 100 a údajně se podle T.V.S. hodí. Tento designér pro x největších společností na celém světě. Takže tomu asi rozumí.
Jak k nim přišel? Po nějakou dobu tvorby si vždy ukládal barvy, které použil v návrzích a které se mu po vizuální stránce k sobě hodili no a teď jednoduše uvolnil trochu ze svého know-how a poskytl to dalším designerům. Některé tam jsou celkem šílené, ale většina k sobě sedí.
Jako inspirace, pokud už nevíte kudy kam s barevnou paletou, doporučuji mrknout, třeba se bude hodit. http://www.vanschneider.com/colors/
Facebook spustil Workplace
Facebook spustil služby Workplace pro firmy, kterou dlouhou dobu vyvíjel pod názvem Facebook At Work a kterou v současné době využívá už přes 1 000 firem po celém světě. Tento týden se stala dostupnou pro všechny společnosti.
Jedná se o službu podobnou Yammeru nebo Slacku, která slouží zaměstnancům ke komunikaci, ale zároveň přidává celou řadu nových možností, jak zůstat s firmou v kontaktu i na cestách a mimo kancelář. Celá služba je oddělena od osobních Facebookových účtů.
Firmy zde mohou využívat všechny prvky jako na svém osobním Facebooku, na stránkách a ve skupinách. Můžete pořádat videokonference, události, využívat skupinový chat a další služby. Zároveň je možné vytvářet projekty a pracovat na nich.
Velkou výhodou oproti konkurenci může být funkce Multi-Company Groups, která umožní spolupráci mezi zaměstnanci různých společností v jednom rozhraní. Zatím není služba spuštěna, ale mělo by se to brzy změnit.
Služba Facebook Workplace je placenou služby, která nabízí tříměsíční trial verzi. Po uplynutí této doby zaplatí firmy do 1 000 uživatelů 3$ za člověka, do 10 000 uživatelů 2$ a u firem s víc jak 10 000 účty 1$ za uživatele. Školy, univerzity a neziskové organizace mohou Facebook Workplace využívat zdarma. Zdroj: https://workplace.fb.com/.
Twitter nebude počítat do znaků @jména
Twitter se rozhodl rozšířit další věci, které nebude započítávat do 140 znaků. Kromě obrázků, videí, anket, GIFů už nebude počítat ani @jména. Novinku mohou zatím testovat pouze vybraní uživatelé, ale brzy by se k ní měl dostat každý.