, , ,

Říjnový oběžník z digitálního světa 2016

Každý měsíc se toho stane příliš mnoho, abychom mohli všichni sledovat vše. To nejdůležitější najdete za měsíc říjen v říjnovém oběžníku!

TIP: Odhalte tajné dokumenty konkurence

Možná se vám to zdá nepravděpodobné, ale mnoho firem má interní dokumenty s citlivými údaji uložené přímo na webových stránkách. Ačkoliv jsou tyto dokumenty na první pohled skryty, roboti vyhledávačů se kvůli nedůslednosti správců stránek mnohdy dostanou i do těch nejtajnějších koutů webu. Díky znalosti operátorů v rámci využití vyhledávačů můžete takto skryté dokumenty často snadno odhalit a dostat se tak k informacím, které odhalí vaši konkurenci na dřeň.

Jak na to? Stačí do vyhledávače zadat site:domenakonkurence.cz filetype:xls interní

Můžete zde měnit typ souboru (pdf, doc) a také klíčové slovo, podle kterého vyhledávat (tajné, soukromé, atd.). Samozřejmě takto můžete vyhledat všechny dohledatelné soubory.


Namísto 10 organických výsledků pouze 8,5

Z různých uživatelských testování vyplynulo, že v organickém vyhledávání na Googlu najdeme namísto původních 10 výsledků pouze 8,5 záznamů. V průměru. Samozřejmě.

Výsledky stále častěji totiž doplňují Google Mapy, obrázy, videa nebo automatické odpovědi. Kromě dřívějších úprav v PPC výsledcích je to další odhalení, které SEO konzultantům znepříjemní jejich práci. Ale naštěstí “jen” o 15 %.

Více informací o změnách ve vyhledávání najdete na http://www.petrkrauz.com/google-upravuje-pocet-organickych-vysledku/.


Aktualizace reklamního formátu Facebook Canvas – jednodušší vytváření, lepší cílení a analyzování

Facebook svůj nejatraktivnější reklamní formát už neumožňuje spouštět pouze jako mobilní reklamu, ale už i jako organický příspěvek na zdi stránky. Teď se zaměřil na snazší vytváření formátu Canvas a jeho používání.

Co je nového?

  • jednodušší remarketing
  • rozšíření možností cílení
  • nové metriky vyhodnocování úspěšnosti – měření jednotlivých částí Canvas reklam
  • nové šablony, jednodušší forma vytváření a nové prostředky
  • nové prvky – carousel, 360 videa nebo odkazy na další Canvas reklamy

format-reklam-kanvas-na-fbformat-canvas-na-fb


Facebook designéři uvolnili firemní prototypovací nástroj

Kdo si chce vyzkoušet celkem jednoduché prototypování ( pořád mi to více sedí na mobilní appky ) tak Facebook uvolnil Origami – app pro designery mobilních aplikací ( jdou i weby ). Hezký efekty, výsledek je téměř nerozeznatelný od ostrého weby nebo aplikace.


Google vydal vlastní font NOTO

Google pro designery po dlouhé době vydal font (https://www.google.com/get/noto/), na kterým pracoval on sám. Podpora všech jazyků, několik řezů písma. Vypadá dobře.


Patterny v SVG

Vzorky na pozadí jsou in, ale jen když se vhodně použijí a ne všude to vypadá dobře. Tady (http://www.heropatterns.com) je menší knihovna patternů v SVG formátu. Od doby, kdy tuto knihovnu spustili, jich tam pár přibylo, a vypadá to, že se bude rozšiřovat.


Barevné palety

Na webu jednoho z předních designerů webů jsme narazili na jeho palety barev. Je jich tam asi 100 a údajně se podle T.V.S. hodí. Tento designér pro x největších společností na celém světě. Takže tomu asi rozumí.

Jak k nim přišel? Po nějakou dobu tvorby si vždy ukládal barvy, které použil v návrzích a které se mu po vizuální stránce k sobě hodili no a teď jednoduše uvolnil trochu ze svého know-how a poskytl to dalším designerům. Některé tam jsou celkem šílené, ale většina k sobě sedí.

Jako inspirace, pokud už nevíte kudy kam s barevnou paletou, doporučuji mrknout, třeba se bude hodit. http://www.vanschneider.com/colors/


Facebook spustil Workplace

Facebook spustil služby Workplace pro firmy, kterou dlouhou dobu vyvíjel pod názvem Facebook At Work a kterou v současné době využívá už přes 1 000 firem po celém světě. Tento týden se stala dostupnou pro všechny společnosti.

fb-workplace-uvod

Jedná se o službu podobnou Yammeru nebo Slacku, která slouží zaměstnancům ke komunikaci, ale zároveň přidává celou řadu nových možností, jak zůstat s firmou v kontaktu i na cestách a mimo kancelář. Celá služba je oddělena od osobních Facebookových účtů.

fb-workplace-komunikace

Firmy zde mohou využívat všechny prvky jako na svém osobním Facebooku, na stránkách a ve skupinách. Můžete pořádat videokonference, události, využívat skupinový chat a další služby. Zároveň je možné vytvářet projekty a pracovat na nich.

fb-workplace-spolecnosti

Velkou výhodou oproti konkurenci může být funkce Multi-Company Groups, která umožní spolupráci mezi zaměstnanci různých společností v jednom rozhraní. Zatím není služba spuštěna, ale mělo by se to brzy změnit.

fb-workplace-komunikace-ve-firme

Služba Facebook Workplace je placenou služby, která nabízí tříměsíční trial verzi. Po uplynutí této doby zaplatí firmy do 1 000 uživatelů 3$ za člověka, do 10 000 uživatelů 2$ a u firem s víc jak 10 000 účty 1$ za uživatele. Školy, univerzity a neziskové organizace mohou Facebook Workplace využívat zdarma. Zdroj: https://workplace.fb.com/.


Twitter nebude počítat do znaků @jména

Twitter se rozhodl rozšířit další věci, které nebude započítávat do 140 znaků. Kromě obrázků, videí, anket, GIFů už nebude počítat ani @jména. Novinku mohou zatím testovat pouze vybraní uživatelé, ale brzy by se k ní měl dostat každý.