Máme tu léto a s ním přicházejí další novinky. Opět se toho dělo nejvíce v moři sociálních sítí, ale je zde pár věcí mimo ně. Začněme hned první novinkou, která se sociálním sítí prozatím vyhýbá.

Mobilní index Google odložen

O mobile first jste již dozajista slyšeli. Zprvu se nasazení mobilního indexu – tedy odlišných výsledků vyhledávání na počítači a mobilních zařízení – plánovalo na konec roku 2017, ale Gary Illyes „hlasatel novinek / kniha poznání / tajný zvěd webmasterů“ ze švýcarské pobočky Google na konferenci #SMX řekl, že jim to ještě nějakou chvilku potrvá. Nasazení vidí až na rok 2018.

Důvodem odložení jsou pravděpodobně velké změny v hodnotících algoritmech a snaha dát všem čas se na tento velký den připravit. Přičemž bychom od Google měli dostat kvalitnější a relevantnější výsledky vyhledávaní, které na mobilu všichni dozajista oceníme.

Tonalita a Facebook: Jak mluvíte s fanoušky?

Jak oslovit fanoušky na Facebooku? Jak reagovat na komentáře? Nezapomínejte na to nejdůležitější, že by všechny vaše kanály měly působit dojmem, že z nich k zákazníkovi mluví jeden a ten samý člověk.

Vždy buďte jednotní a do stylu své komunikace zahrňte i Facebook a další sociální sítě. To a ještě mnohem víc naleznete v článku od copywriterky Barbory Novákové z agentury Better Marketing v článku “Tonalita a Facebook: Jak mluvíte s fanoušky?”.

Více na: http://newsfeed.cz/tonalita-a-facebook-jak-mluvite-s-fanousky/

Facebook překročil hranici 2 miliard lidí!

Jak si vedou další sociální sítě v konkurenci Facebooku?

Zdroj: https://techcrunch.com/2017/06/27/facebook-2-billion-users/amp/

9 nejčastějších chyb na Instagramu

Pozor na 9 nejčastějších chyb na Instagramu, které dělají markeťáci a firmy při správě firemních profilů. Instagram má jako sociální síť určitá specifika, takže je nezbytné řídit se následujícími radami.

  • Nákup fanoušků – pozor na nákup fanoušků, kdy na profil sice získáte stovky lidí, ale ti nemusí být vůbec aktivní. Lepší je postupně budovat komunitu a získávat své fanoušky díky kvalitnímu obsahu, který budete propagovat té správné cílové skupině.
  • Ignorování čísel – sledujte, kdo je nejvíc aktivní na vašem profilu, kdy přichází nejvíc komentářů, jaké propagované příspěvky fungují a podle toho publikujte další.
  • Příliš formální profil – pokud na svůj profil dáváte pouze své produkty a služby, připravte se na to, že nikoho nebude váš profil zajímat. Ukažte, že za firmou stojí skuteční lidé. Je váš business zároveň vaším koníčkem? Ukažte to!
  • Pozor na popisky – může se zdát, že na Instagramu nejsou důležité, ale je tomu přesně naopak. Skvělé popisky dotvářejí kontext příspěvků a můžete je využít k vyvolání reakcí, emocí a zapojení publika do diskuze. Nebojte se používat emoji!
  • Zneužívání hashtagů – 90 % příspěvků na instagramu obsahuje mezi 1 a 7 hastagy, je tedy jasné, že jsou důležité, ale nesmí se zneužívat. Pokud ke svým příspěvkům přidáváte nepodstatné nebo příliš dlouhé hashtagy snižujete kvalitu svého účtu a hrozí vám ztráta důvěryhodnosti.
  • Přehnané úpravy fotografií – příliš filtrů a úprav u fotografií profilům škodí.
  • Ignorování vaší komunity – neignorujte komentáře, odpovídejte, reagujte a pracujte s fanoušky.
  • Neinzerujete – reklamy na Instagramu dostanou váš profil do povědomí mnohem širšího publika než které dokážete oslovit pouze organicky. Navíc je reklamních možností celá řada https://business.instagram.com/advertising.
  • Nepoužíváte Instagram Stories – víc jak 200 milionů uživatelů používá Stories každý den. Proč tam vaše stránka není? Buďte kreativní! Čím zajímavější, originálnější a užitečnější obsah je, tím lépe. Dnes už můžete ve Stories spouštět i reklamy.

Zdroj: https://blog.hootsuite.com/social-media-instagram-mistakes/

Stav YouTube v Česku

Konference Googlu Performance & Branding Summit 2017 přinesla zajímavá data o českém YouTube. Český YouTube má 5 200 000 uživatelů, více jak 1 900 000 000 zhlédnutí a 49 % zhlédnutí je z mobilních zařízení. 

Další zajímavá data o průměrném čase stráveném na YouTube a zásahu v nejmladší populaci naleznete v prezentaci: https://drive.google.com/file/d/0B9BQrRkG5OQaY2c2VFRoSUN3WTQ/view

Úspěch s organickýmí příspěvky na Facebooku? Utopie

Facebook opět upravil dosah organických příspěvků a opět posunul hranici omezování firem v dosahu jejich příspěvků. Avinash Kaushik ve svém článku Stop All Social Media Activity (Organic) | Solve For A Profitable Reality testoval dosah a výsledek? Stránky se stovkami tisíc až milionů fanoušků dosahují organického dosahu okolo 0,00011 %. Co s tím? Jediným řešením zatím zůstává placená inzerce.

6 kroků na zvýšení organického dosahu a rozšíření publika

Přestože Facebook stále omezuje organický dosah u firemních stránek, tak stále existuje několik cest, jak ho zvýšit. Pořád to ještě má smysl. Měli byste se snažit vytvořit ze svých stránek komunitní centrum. Na takové stránky fanoušci cíleně chodí a zapojují se do diskuze.

Nabídněte fanouškům něco unikátního, pravidelně přispívejte, vymýšlejte nová témata a podporujte diskuzi. Další možnosti? Přiveďte lidi z jiných kanálů, spolupracujte s influencery, publikujte v čase, kdy jsou fanoušci aktivní a nezapomínejte i na reklamu. Organický dosah nestačí.

http://newsfeed.cz/6-kroku-jak-zvysit-organicky-dosah-a-rozsirit-vase-publikum/

Jaké sociální sítě kontrolují studenti vysokých škol nejčastěji?

Podle Mike Browna jich víc než polovina nejčastěji kontroluje Snapchat (58 %), následuje Instagram s 27 %, Facebook se 13 % a pouze 2 % chodí na LinkedIn. To dokládá, že LinkedIn už opravdu slouží jen jako online životopis a nefunguje jako sociální ani profesní síť. Zároveň je třeba vzít v úvahu, že v Evropě nebude Snapchat mít tak vysoká čísla a spíš bude převládat Instagram.

Více na https://lendedu.com/blog/half-millennials-prioritize-snapchat-social-media-platforms/

Snapchat na ústupu

Instagram začíná dominovat a přetahovat všechny uživatele z konkurenční sociální sítě Snapchat. Instagram Stories dnes už mají víc jak 250 milionu aktivních uživatelů každý den. Snapchat se musí vyrovnávat s meziročním propadem o 50 %. Jestli se udrží současný trend, tak se můžeme se Snapchatem rozloučit.

http://mashable.com/2017/06/20/instagram-stories-live-video-snapchat/

Mediaguru: Nejdražší klíčová slova na Googlu mají půjčky a pojištění

Agentura PerformicsB2BGroup připravila případovou studii ve které chtěla zanalyzovat průměrnou cenu prokliku (CPC) v hlavních kategoriích na českém a slovenském trhu. Nejdražším odvětvím se podle očekávání ukázaly půjčky a pojištění s cenou atakující 98,60 Kč za proklik. Nejlevnější jsou knihy a lékárny. Zajímavý je i výrazný rozdíl v kategorii hotely, kdy na Slovensku se cena pohybuje okolo 6,4 Kč, ale v Česku je průměr přes 40 Kč za klik.

Infografika a více informací na https://www.mediaguru.cz/2017/06/nejdrazsi-klicova-slova-v-googlu-maji-pujcky-a-pojisteni/

Creative Hub

Facebook vydal na své platformě Creative Hub dvě novinky, díky kterým budeme schopni zjistit, jestli jsou reklamy přizpůsobené pro mobilní zařízení. Kromě toho bude také jednodušší předávat náhledy reklam kolegům nebo klientům.

První novinka nabídne přehled o výsledcích video kreativy. Data jsou založena na reálných metrikách a zjistíme, jestli reklamy poběží správně na mobilních platformách.

Druhý nástroj už můžete vyzkoušet. Umožňuje doručování návrhů reklam v reálném čase – v jednom nástroji tak můžete sdílet návrhy i finální podobu reklam

Více na http://newsfeed.cz/creative-hub-umozni-otestovat-kreativy-reklam/

Anna Vital: Jak vznikl Instagram?

Proběhl SEO restart

16. června proběhl další SEO restart plný zajímavých přednášek a spousty informací.